در خرم آباد؛

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های آزاد استان لرستان

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شود و نهاد رهبری از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی و فعالان سیاسی دفاع و حمایت می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قدرتی در دیدار نماینده، ولی فقیه در استان لرستان با فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان بابیان اینکه بهانه‌ای برای کار درجه‌یک در دانشگاه‌های آزاد اسلامی وجود ندارد اظهار داشت: همه موانعی که قبلاً وجود داشته برطرف شده و دانشجویان ارزشی باید پای‌کار بیایند و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها فرمود‌ند کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود افزود: کرسی‌های آزاداندیشی به خاطر تضارب آرا در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شود و نهاد رهبری از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی و فعالان سیاسی دفاع و حمایت می‌کند.

 

بهزاد دوستی نماینده ریاست عالی دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان استان لرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو و ارائه گزارشی از فعالیت تشکل‌ها و فعالان مذهبی در استان عنوان کرد: ازنظر تعداد تشکل‌ها، کمیته کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی استان لرستان نسبتاً مناسب است.

وی افزود:۱۱ تشکل فعال، چهار تشکل اساتید، پنج هیئت مذهبی و ۱۰ کانون فعال فرهنگی در استان وجود دارد و باید روحیه انقلابی گری تقویت شود.

نماینده ریاست عالی دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان استان لرستان بیان کرد: تفکر بسیجی وار تشکل‌های انقلابی، معاملات سیاسی و اتاق فکر دنیا را به هم می‌ریزد؛ ۱۷ برنامه در روز دانشجو در استان لرستان برگزار و در کلیه واحد‌ها بالاترین مقام اجرایی و فرماندار شهرستان‌ها حضور دارد، در مرکز استان نیز دو سخنران مطرح کشوری به مناسبت این هفته دعوت‌شده‌اند.

 

جواد مرزبان مسئول بسیج دانشجویی واحد دورود در این دیدار گفت: در دیدار دانشجویی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب توصیه فرمودند: در تریبون‌های نماز جمعه مواضع انقلابی را به گوش مردم برسانید که لازم است دستور تسهیل این امر را بدهید.

وی افزود: مجمع مشورتی امور جوانان، نماینده، ولی فقیه در استان است که مراتبی جهت حضور جوانان دیگر شهرستان‌ها در این مجمع اتخاذ نمایید.

مسئول بسیج دانشجویی واحد دورود عنوان کرد: مجمع مشورتی امور جوانان در شهرستان‌ها تشکیل و بخشی از نیرو‌های جوان هر شهر برای رسیدن به اهداف مدنظر قرار گیرد همچنین کمیته‌ای برای بررسی آمار و ارقامی که مسئولان استانی در مورد رفع محرومیت و کار‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می‌دهند تشکیل شود چراکه دید مردم نسبت به آمار سازی‌ها بد و به‌طور یقین بعدا در تخصیص منابع بودجه‌ای دچار دردسر می‌شویم.

وی بابیان اینکه استان لرستان از جناح‌بازی آسیب‌دیده و جناح‌بندی خاصی در استان و شهرستان دورود حاکم است تصریح کرد: برگزار نشدن جلسه اخلاق مدون شهرستانی، به خاطر نبود استاد و عدم کشف آن است؛ حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها برای نقش‌آفرینی بیشتر در اجتماع اقدام نموده و جلسه اخلاق مدون را تدارک ببینند.

 

زینب کاکولوند دبیر کانون شهید صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد نیز در این دیدار ضمن اعلام نگرانی از برگزاری کنسرت‌های قارچ گونه به بهانه‌های واهی در سطح استان شهیدپرور و غیرتمند لرستان گفت: تذکرات جدی و مؤثر در رابطه با رعایت نکردن خط قرمز‌ها در این کنسرت‌ها داده شود.

وی افزود: متولیان فرهنگی به سمت شهر سوق داده شوند و ناظر بی‌حجابی و کم‌حجابی در فصل سرما در سطح شهر و استان باشند تا شاهد این‌گونه بی‌حجابی‌ها در استان لرستان نباشیم.

دبیر کانون شهید صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد افزود: توقع موضع‌گیری مالک اشترانه و عمار گونه در خطبه‌های نماز جمعه برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه داریم.

انتهای پیام/د

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های آزاد استان لرستان برگزار شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.