17هزارو 700تن سویا از کشاورزان شهرستان بیله سوار خریداری شده است و روند خرید سویا در مراکز خرید ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه بیش از 80درصد مزارع سویا در شهرستان بیله‌سوار برداشت شده است اظهار کرد: تاکنون 17هزارو 700تن سویا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است و روند خرید سویا در مراکز خرید ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون پنج هزارو 470 تن سویا از مراکز خرید در بیله‌سوار به کارخانجات روغن‌کشی حمل شده است و متاسفانه روند حمل سویا به کندی  ادامه دارد که در صورت فساد پذیری محصول سویا  مسؤولیت آن برعهده اداره غله و کارخانجات روغن‌کشی متقاضی سویا است.

فرماندار بیله‌سوار‌‏ تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حدود 20هزار تن محصول سویا از مزارع شهرستان برداشت شود و به علت فقدان کارخانه روغن‌کشی محصولات سویا این شهرستان به سایر استان‌ها انتقال داده می‌شود.

حلیم با اشاره به خرید تضمینی سویا در شش مرکز خرید افزود: مباشر خرید تعاون روستایی بوده و با توجه به روند روبه اتمام برداشت سویا، به زودی خرید تضمینی نیز به اتمام می‌رسد.

وی گفت: تمامی اسامی کشاورزان که سویا به مراکز خرید تحویل داده‌اند از طریق تعاون روستایی به بانک معرفی شده است و از این طریق به حساب کشاورزان سویا کار پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام /ع

برداشت بیش از 80درصد سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.