مسوولان مطرح کردند:

افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس به 25 هزار واحد رسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده پردیس، به 25 هزار واحد رسیده است.

بهافتتاح 3هزار و 6 واحد مسکن مهر در پردیس گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 3006 واحد مسکن مهر پردیس با بیان این‌که مسکن مهر فقط ساخت واحدهای مسکونی نیست، اظهار کرد:‌ تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده پردیس به 25 هزار واحد رسیده و حدود 40 هزار واحد این شهر نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

به گفته طاهرخانی،آماده‌سازی،محوطه‌سازی،تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی مسئله  و مشکل اصلی مسکن مهر  بوده است.

معاون وزیر و راه شهرسازی تصریح کرد: آورده متقاضیان مسکن مهر به میزانی نبود که بتواند هزینه خدمات روبنایی را پوشش دهد و ما در این بخش همواره با مشکلاتی روبرو بودیم.

برای ساخت 2 باب واحد آموزشی در پردیس تا به امروز 10 میلیارد تومان هزینه شده است

طاهرخانی یادآورشد: امروز با موضوعی مواجه هستیم و آن این که مردمی هستند که با وعده تحویل 18 تا 24 ماهه وارد این فرآیند شدند.

 وی اضافه کرد: سعی کرده ایم با تغییرات جدید، محیط زندگی مطلوب تری را برای ساکنان مسکن مهر فراهم کنیم و تعهد ما در شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی ایجاد همین محیط زندگی مطلوب در شهرهای جدید است.

 طاهر خانی با بیان اینکه، ساخت این واحد آموزشی را در شهر پردیس آغاز کرده ایم گفت: برای ساخت این واحد، 150 میلیارد تومان، اعتبار نیاز است  و علاوه بر این 30 واحد، باید 60 واحد آموزشی دیگر در این شهر ساخته شود.

 وی یادآور شد: برای ساخت 2 باب واحد آموزشی در پردیس تا به امروز 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

 طاهر خانی با بیان اینکه، تا زمانی که هزینه ای برای پروژه ها انجام نشود افتتاح و ساخت آنها امکان پذیر نیست،اضافه کرد: هم اکنون با حیطه گسترده ای از منابع مالی روبه رو هستیم که باید هرچه سریع تر این منابع مالی برای ساخت خدمات و امکانات فراهم شود.

 وی  افزود: سال گذشته 20 واحد آموزشی در پرند افتتاح شد و در شهر پردیس نیز باید با استفاده از منابع داخلی و مشارکت دستگاه های مختلف، سرعت ساخت این واحد ها را افزایش دهیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین خدمات و امکانات کافی در سیاست های مسکن مهر مفغول مانده است یادآورشد: زیرساخت ها نیازمند تامین هزینه های زیاد است.

 طاهرخانی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته توانستیم برای اولین بار با عزم جدی هزینه های مالی را برای تامین زیرساخت ها از دولت دریافت کنیم اظهار کرد:  1 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای آماده سازی این امکانات دریافت شده که 800 هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو و 200 میلیارد تومان از آن در اختیار شهرهای جدید قرار گرفته است.

 مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، تصریح کرد: انتظار داشتیم با این حجم عظیم از مسکن مهر، ورود سایر دستگاه ها جدی تر باشد که متاسفانه انتظارات در این بخش به ویژه در شهرهای پرجمعیت از جمله پردیس و پرند و فولادشهر برآورده نشد.

 طاهرخانی توضیح داد: خوشبختانه تلاش پیمانکاران در ساخت واحدهای مسکن مهر شبانه روزی است و ما در این بخش تمامی کارگاه های ساخت را کنترل می کنیم.

در ادامه این مراسم سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه تا به امروز 18 مدرسه در این شهر به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: نباید مشکلات موجود در پردیس  درآینده برای دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

 به گفته وی، ساخت مدارس مسکن مهر مربوط به گذشته و یا مشکلات مسکن مهر ندارد و باید به تعلیم و تدریس دانش آموزان بیشتر توجه شود.

 مدیر عامل شرکت عمران پردیس، با اشاره به اینکه 25 واحد آموزشی در دست احداث است اضافه کرد:  18 مدرسه افتتاح شده و 8 واحد آموزشی  امروز به بهر بردای رسید.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر با یک اقدام شتاب زده شروع شد گفت: اگر در گذشته برای ساخت این پروژه ها اشتباهی انجام شده نباید  به آنها دامن زد و این اشتباه را دوباره تکرار کرد.

 غفوری افزود: کمیته افتتاح واحدهای مسکن مهر را تشکیل داده ایم و در این بخش سعی کرده ایم که موانع پیش رو به ویژه در حوزه بانک ها و تسهیلات را کاهش دهیم.

 مدیر عامل شرکت عمران پردیس توضیح داد: از 81.733 واحد مسکن مهر در پردیس 57.791 واحد باقی مانده که تا به امروز یک سوم از کل واحدها به متقاضیان تحویل داده نشده است.

 وی تاکید کرد: سعی کرده ایم که کار با کیفیت به متقاضیان تحویل داده شود و در این خصوص ارتباط خود را با شهرداری بهتر کرده ایم به طوری که طی قراردادی که با شهرداری منعقد کرده ایم مقرر شده با مشارکت یکدیگر نواقص موجود در فازهای 3 و 4 پردیس برطرف شود.

 یک سوم از واحد های مسکن مهر پردیس تحویل داده نشده است

 غفوری در پایان یادآورشد: 37 هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری قرار دارد و در صورتی که منابع مالی به آنها تزریق شود سرعت و پیشرفت کار افزایش می یابد.

 بر اساس این گزارش، دو مرکز آموزشی در فاز 3 پردیس و بیش از 3000 واحد مسکونی در فاز 8، 5 و 11 پردیس امروز به بهره برداری رسیده است و به گفته مدیران امیدوار هستیم که در آینده نزدیک شاهد افتتاح واحد های مسکن مهر در فاز 9 نیز باشیم.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار