رئیس مرکز ملی فرش ایران ؛

رشد 30 درصدی صادرات فرش در 8 ماهه ابتدایی سال جاری

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به رشد 30 درصدی صادرات فرش گفت: خوشبختانه فرش دستباف روند مناسبی را طی می‌کند و در 10 سال اخیر میانگین صادرات فرش دستباف را به عنوان میراث فرهنگی ایران حفظ کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حمید کارگر ،رئیس مرکزملی فرش ایران ؛ ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم که در سالن همایش‌های بعثت فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بافندگان فرش، اظهار کرد: وجود باورهایی مانند نبود تسهیلات و درآمد مکفی در حوزه بافندگی فرش موجب شده است که امروزه نسل جوان در این عرصه مشغول نشوند.

وی با بیان اینکه فرش دستباف در صادرات می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد، عنوان کرد: فرش پتانسیل و ظرفیت لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه را دارد زیرا جزو صنایعی است که با سرمایه گذاری کم می‌تواند هم در حوزه اشتغال‌زایی و هم در حوزه درآمدزایی موثر باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: خوشبختانه فرش دستباف روند مناسبی را طی می‌کند و در 10 سال اخیر میانگین صادرات فرش دستباف را به عنوان میراث فرهنگی ایران حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه ابتدایی امسال رشد 30 درصدی صادرات را در عرصه فرش دستباف داشته‌ایم، مطرح کرد: با تشکیل نمایشگاه‌های برون مرزی، ایجاد تسهیلات مناسب برای بافندگان، اعزام هیئت‌های تجاری به سایر کشورها، تبلیغات مناسب و تشویق نسل جوان به فعالیت در این عرصه ازجمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند صادرات فرش دستباف را افزایش دهد.

انتهای پیام/ا

 حفظ میانگین صادرات فرش دستباف در ده سال اخیر به عنوان میراث فرهنگی ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار