رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی:

٩٠ درصد از یافته‌های پژوهشی صنعت غذا در مؤسسه اجرایی می‌شود

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از اجرایی شدن ٩٠ درصد از یافته‌های پژوهشی صنعت غذا در این مؤسسه خبر داد.

٩٠ درصد از یافته‌های پژوهشی صنعت غذا در مؤسسه اجرایی می‌شود به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قدیر رجب زاده در نشست خبری رییس و مدیران موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اظهار داشت: یکی از زمینه هالی فعالیت موسسه صنایع و غذایی تشخیص غذای حلال و تراریخته است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک آزمایشگاه تشخیص غذای حلال و تشخیص غذای تراریخته در مجموعه موسسه علوم و صنایع غذایی به بهره برداری می‌رسد.

 رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی به حوزه کاری این موسسه اشاره کرد و گفت: ستاد توسعه فناوری نانو، مرجعیت مالکیت فکری در بحث اختراع و مجری طرح ارزیابی خطر آلاینده‌های غذایی از جمله زمینه‌های فعالیت این موسسه است.

رجب زاده در ادامه به لزوم افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: جذب دانشجوی پژوهش محور از سال ۹۰ در موسسه علوم و صنایع غذایی آغاز شد و به طور متوسط سالیانه ۱۰ نفر جذب شدند.

 رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی رسالت اصلی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی را افزایش میزان سلامت و امنیت غذایی دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارتقاء پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، ساختار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به موسسه پژوهشی ارتقاء یافت.

 دکتر رجب زاده ادامه داد: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی ارتقاء ساختاری این موسسه با دو پژوهشکده و ۶ گروه پژوهشی مورد تصویب قرار گرفت و با صدور این موافقت اصولی این موسسه پژوهشی با توسعه به دو پژوهشکده «علوم و صنایع غذایی» و «فناوری‌های پیشرفته مواد غذایی» به ارائه خدمات پژوهشی، آزمایشگاهی، مشاوره‌های تخصصی و فنی و مهندسی در زمینه صنعت غذا خواهد پرداخت.

 رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت:: بر طبق این موافقت اصولی گروه‌های پژوهشی طراحی ماشین آلات، فرآوری و شیمی مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و گروه‌های پژوهشی نانو فناوری، زیست فناوری و ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته مواد غذایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 انتهای پیام / م.. ا

صحبت های رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی درباره اجرایی شدن یافته‌های پژوهشی صنعت غذا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.