نماز در مدارس؛

لزوم آسیب شناسی علل کم رونق شدن نماز در مدارس بروجرد

امام‌جمعه بروجرد بر لزوم آسیب‌شناسی اقامه نماز در جامعه و در سطح مدارس و ادارات تأکید کرد و گفت: باید علل کم رونق شدن مساجد در بروجرد بررسی شود و درصدد رفع این مشکلات برآییم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام جمعه بروجرد اظهار داشت: امت اسلامی باید تلاش کند خود را برای عمل به تعالیم پیامبر گرامی اسلام (ص) آماده کند.

وی افزود: برکت وجود پیامبر اکرم (ص) برخواسته از اخلاق بی‌نظیر آن دردانه خلقت است و جامعه اسلامی باید متخلق به اخلاق اسلامی باشد چراکه هدف از بعثت نبی مکرم اسلام برپایی جامعه‌ای بر مبنای اخلاق اسلامی بود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به فاصله گرفتن جامعه اسلامی امروز از اخلاق نبوی عنوان کرد: جامعه اسلامی امروز ما فرسنگ‌ها با تعالیم نبوی فاصله گرفته و در این زمینه نیز کمتر کاری انجام می‌شود به‌گونه‌ای که امروز جامعه ما ازنظر اخلاقی دچار انحطاط و سقوط شده و نه‌تن‌ها پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده بلکه تنزل نیز داشته است.

وی بابیان اینکه برای رسیدن به جامعه متخلق به اخلاق نبوی در حد توان خود تلاش نمی‌کنیم، تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده متناسب با نیاز جامعه نیست بنابراین روز به روز جامعه ازنظر اخلاقی سقوط مس کند و کمتر به این مسائل توجه می‌شود درحالی‌که باید مسئولان و بزرگان جامعه برای این فساد اخلاقی چاره‌اندیشی کنند.

ترابی دعوت به وحدت و تقویت پایه‌های آن را از اصلی‌تر ین تعالیم نبی مکرم اسلام برشمرد و گفت: این امور از تعالیم پیامبر اکرم (ص) است که جامعه امروز ما به‌شدت به آن‌ها نیازمند است و با توجه به وضعیت جوامع اسلامی و وسیع‌تر شدن دامنه سلطه بیگانگان و ریختن خون مسلمانان درنهایت مظلومیت و اوج‌گیری مسلمان کشی به دست مسلمانان نیاز به گسترش اخلاق نبوی روزبه‌روز گسترش می‌یابد.

وی اقامه نماز در جامعه را از دیگر تعالیم اصلی پیامبر اکرم (ص) دانسته و بیان کرد: یکی از وظایف نظام دینی اقامه نماز در جامعه است که در این امر آن‌گونه که شایسته است عمل نشده و حتی در مرحله گزارش دهی نیز نمی‌توانیم گزارش وضعیت موجود را بدهیم.

امام‌جمعه بروجرد بر لزوم آسیب‌شناسی اقامه نماز در جامعه و در سطح مدارس و ادارات تأکید کرد و گفت: برای شناسایی آسیب‌های برپایی نماز جماعت در مساجد نیاز به آگاهی از وضعیت موجود است و باید علل کم رونق شدن مساجد بررسی شود و درصدد رفع این مشکلات برآییم.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد خواست با بررسی دقیق نسبت به این موضوعات در انجام تحقیقات میدانی تلاش کنند تا خروجی جلسات خروجی تأثیرگذاری باشد و اظهار داشت: متأسفانه خروجی اغلب جلسات خروجی تأثیرگذاری نیست و بیشتر به دنبال رفع تکلیف هستیم درحالی‌که اعضای شورای فرهنگ عمومی حساب‌شده تعریف‌شده‌اند و باید نسبت به رفع این مشکلات همت کنند.

ترابی با انتقاد از اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی به سمت روزمرگی پیش رفته از اعضای جلسه خواست مسائل و مشکلات طرح‌شده را به‌صورت علمی آسیب‌شناسی کنند و گزارش‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

انتهای پیام/م

علل کم رونق شدن نماز در مدارس بروجرد آسیب‌شناسی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.