بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویر

علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان قهرمان شد و توانست اولین مدال مجموع را برای ایران در این وزن بگیرد.

  بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویربه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ علی هاشمی  متولد ۱ نوامبر ۱۹۹۱ -دهمین روز آبانماه سال ۱۳۷۰  در  ایلام ، بخش چوار و روستای مورت می باشد.

زادگاه علی دیاری است که یاد آور خاطره  تلخ  ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ و بمباران زمین فوتبال چوار در حین برگزاری مسابقه فوتبال و شهادت ۱۵ ورزشکار در این حادثه  شد.

 علی ازدواج نکرده  و مجرد است  و در این باره قصد دارد که  بعد از جام جهانی به ازدواج بهتر فکر کند و وارد زندگی زناشویی شود.

 

این دلاور مرد کرد تبار  دارای چند مدال طلای وزنه برداری در سطح بین المللی بوده و افتخارات زیادی را در این عرصه برای ایران به ارمغان اورده است.

 

هاشمی از ابتدا کار خود را در فضاهای ورزشی بسیار محدود با کمترین امکانات و در روستای دور افتاده در استان محروم ایلام آغاز و ادامه داد ولی این پایان کار نبود و کمبود امکانات نتوانست مانع پیشرفت این شیرمرد ایلامی شود و استعداد و قدرت بدنی او شرایط را کاملأ برای او در وزنه برداری محیا کرده بود وبه  همین سبب  او این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال  کرد و هم اکنون به واسطه ی خوش درخشیدنش در مسابقات اخیر؛ در رأس تمام خبرگزاریهای دنیا قرار بگیرد.

 

وی در  سال 2015 در مسابقات آسیایی که در استان پوکت، تایلند برگزار میشد به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرد و توانست در وزن 94 کیلوگرم وزنه 168 کیلویی را به بالای سر خود ببرد و قهرمان آسیا شود.

 

علی هاشمی در  مسابقات جهانی آناهیم آمریکا در یک ضرب وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی را مهار کرد و مدال طلای یک ضرب دسته ی ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات را گرفت و در دو ضرب با رکورد ۲۲۱ کیلوگرم نشان برنز حرکت دو ضرب و طلای مجموع را از آن خود کرد.

 

علی هاشمی هم اکنون در رقابت های لیگ وزنه برداری ایران در عضویت باشگاه ذوب آهن اصفهان است.

برای علی هاشمی عزیز همشهری  دوست داشتنیمان آرزوی موفقیت داریم.

 

بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویر

 

بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویر 

بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

 

 بیوگرافی و افتخارات علی هاشمی قهرمان ایلامی +تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ع

همه چیز درباره علی هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازنین دمنده
۲۳:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
واقعا باعث افتخار کشورمونه ک علی آقا وزنه بردار همشهری اینگونه مارو خوشحال کرد باعث افتخار است