معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران؛

مسجد جمکران سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر است

در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران در واحد‌های اقامتی جمکران اسکان داده شدند و از خدمات رفاهی استفاده کردند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  احمد حاجی‌زاده، معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در همایش باران فیروزه‌ای که سه‌شنبه‌ شب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران مکان بسیار مقدسی است و حضور بانیان و واقفان این مسجد مبارک در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران مکانی بسیار معنوی است افزود: مسجد مقدس جمکران سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و منتظر امام زمان(عج) از تمام نقاط جهان است و همه خادمان و کارکنان این مسجد مقدس می‌کوشند تا خدمات را بهترین شکل ممکن به زائران ارائه دهند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: هر ساله تعداد زائران مسجد مقدس جمکران بیشتر می‌شود و اگر حضور و تعامل بانیان و خیّران نبود، گسترش و تجهیز امکانات این مسجد مانند امروز نبود.

وی با اشاره به برگزاری همایش باران فیروزه‌ای ادامه داد: بانی و خیّر بودن برای مسجد مقدس جمکران، افتخار و توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه رزق و روزی تنها مختص به امور مادی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این مکان مقدس با کمک‌ها و هدایای خیّرین و واقفان توانسته توسعه یابد و همچنین پیشرفت‌های بسیار زیادی نیز داشته است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: هر آنچه که در راه خداوند متعال هزینه شود، برای شخص خیّر باقی ‌می‌ماند و جاودان و ماندگار می‌شود، اما مالی که در غیر از راه خداوند صرف شود، از بین‌ می‌رود؛ توفیق خرج کردن و هزینه کردن اموال در راه رضایت الهی به هرکسی داده نمی‌شود و این نیز توفیق بسیار بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به سفیران مسجد مقدس جمکران گفت: بانیان و خیّران مسجد مقدس جمکران، به عنوان خادمان افتخاری مسجد انتخاب می‌شوند تا سفیر این مسجد مقدس در شهرهای محل سکونت خود باشند.

حاجی‌زاده با اشاره به ایجاد واحد‌های اقامتی در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران در واحد‌های اقامتی جمکران اسکان داده شدند و از خدمات رفاهی استفاده کردند؛ همچنین در سال گذشته دارالشفا مسجد جمکران تجهیز و بازسازی شد و همه این اقدامات با کمک‌های بانیان و خیران انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از نظر کمی و کیفی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: پیشرفت‌های کمی و کیفی این مکان مقدس نشان می‌دهد که مسجد مقدس جمکران امروزه به عنوان پایگاه عظیم جهان تشیع در جهان مطرح شده است.

انتهای پیام/ت

اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران در واحد‌های اقامتی جمکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار