راه اندازی شرکت بسته بندی تولیدات صنایع دستی در سرایان

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان از راه اندازی شرکت بسته بندی تولیدات صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب، مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: یکی از مشکلات مهم بر سرراه فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی سرایان در سال های اخیر عدم برخورداری از بسته بندی مناسب بوده است که با راه اندازی شرکت بسته بندی تولیدات صنایع دستی دراین شهرستان این مشکل نیز حل شد.

وی افزود: اگرچه مشکل بسته بندی مناسب در بسیاری ازمحصولات مانند پسته، زعفران و غیره به علت تقاضاهای بازارهای مقصد و مسائل بهداشتی این اقلام شکل مناسب تری نسبت به گذشته به خود گرفته است ولی در محصولات صنایع دستی که نمونه آشکار میراث فرهنگی این مرزو بوم به شمار می آیند هنوز بسته بندی مناسب مشکلی اساسی است.

عرب با بیان اینکه امروزه ضرورت مقوله بسته بندی صنایع دستی بر هیچ یک از فعالان این حوزه پوشیده نیست،گفت: بسته بندی مناسب علاوه بر تأثیرگذاری مثبت در فرآیند تصمیم گیری خرید توسط مشتریان، ابزاری برای هویت سازی و شخصیت بخشی به محصولات صنایع دستی است.

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: خوشبختانه بحث تولید محصولات صنایع دستی در سال های اخیر متنوع شده و به لحاظ تعداد تولیدکنندگان و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته ولی عمده تولیدات با بسته بندی نامناسب و اغلب بدون بسته بندی ارائه می شود .


عرب گفت: با پیگیری ها و راهنمایی های صورت گرفته خوشبختانه بخش خصوصی برای بسته بندی تولیدات صنایع دستی شهرستان ترغیب شده و اولین شرکت طراحی، تولید و بسته بندی تولیدات صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان راه اندازی شده و بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


وی افزود:برای هر کدام از تولیدات، بسته بندی متناسب تولید و عرضه خواهد شد که البته حمایت همه صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی لازمه موفقیت و ادامه فعالیت این شرکت خواهد بود.


عرب گفت: علاوه بر تولید صنایع دستی که باعث ایجاد اشتغال می شود راه اندازی این شرکت که بصورت کارگاهی فعالیت خواهد کرد نیز زمینه اشتغال تعدادی از متقاضیان و علاقمندان را فراهم می کند.
انتهای پیام/ب


بسته بندی صنایع دستی در شهرستان سرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.