رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱۲ دلار کالا در هفت ماهه نخست امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به پاکستان صادر شده است.

صادرات بیش از ۱۱۷ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: کل صادرات سیستان و بلوچستان در این مدت به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۳۶ دلار بود که حدود ۵۵ درصد صادرات این مدت استان به پاکستان اختصاص داشت.

وی مصالح ساختمانی (سیمان)، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی را ازعمده کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان ذکر کرد.

میرشکار بیان کرد: بیشترین میزان صادرات این مدت از طریق بازارچه‌های مرزی به کشور‌های افغانستان و پاکستان از بازارچه میلک بوده است.

 سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار