فعال بودن ۱۰ واحد کنسرو سازی آبزیان در مازندران

۱۰ واحد کنسرو سازی آبزیان با ظرفیت ۱۲۰ میلیون قوطی در این استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینعلی مدیرکل شیلات مازندران در حاشیه بازدید از واحد‌های فرآوری آبزیان درشهرک شیلاتی میرود شهرستان بابلسربا بیان اینکه ۱۰ واحد کنسرو سازی به ظرفیت ۱۲۰ میلیون قوطی در مازندران فعالیت دارند گفت: ۲ واحد خوراک اکسترودرآبزیان با ظرفیت تولید ۴۶ هزارتن دراین استان فعال بوده که محصولات این واحد‌ها علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخل به کشور‌های مختلف نیز صادر می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۴ واحد فعال درحوزه فیله و بسته بندی انواع آبزیان در این استان با ظرفیت ۶ هزارتن فعال هستند که یکی از این واحد‌ها مستقر در شهرک صنعتی میرود شهرستان بابلسر مجوز‌های لازم برای صادرات به اروپا و روسیه را بعنوان نخستین شرکت در منطقه شمال کسب کرده است.

مدیرکل شیلات مازندران به فعالیت ۱۱ واحد تولید پودرماهی با ظرفیت ۶ هزارتن در استان اشاره کرد و گفت: یک واحد تولید قوطی کنسرو به ظرفیت ۱۰ میلیون قوطی و نیز یک واحد تولید انواع تور طناب مورد استفاده درصنعت شیلات در مازندران فعالیت دارند.

وی افزود: فرآوری آبزیان برای توسعه بخش شیلات ضرورت دانسته و اگر بتوان واحد‌های فرآوری درحوزه فیله و بسته بندی، کنسرو سازی، خوراک آبزیان را توسعه دهیم همزمان با ایجاد ارزش افزوده، ماندگاری آبزیان را برای دسترسی به مناطق مختلف و صادرات نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ هزارتن انواع آبزیان دریایی و پرورشی در مازندران تولید که بخشی از آن در این استان و بقیه به سایر استان‌ها و کشور‌های مختلف صادرمی شود.

سرانه مصرف آبزیان در مازندران حدود ۵/۱۳ کیلوگرم بوده که این عدد در کشور ۱۰ کیلوگرم است.

انتهای پیام /ر

فرآوری آبزیان ضرورت توسعه بخش شیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.