در نشست خبری مشترک؛

مکرون: اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح است و ما با آن مخالفیم/ نتانیاهو: با مکرون درباره ایران اتفاق‌نظر داریم

مکرون در نشست خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اظهارات ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خلاف قوانین بین‌المللی است.

مکرون: اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح است و ما با آن مخالفیم/ نتانیاهو: با مکرون درباره ایران اتفاق‌نظر داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری مشترک در پاریس شرکت کردند.

مکرون در این کنفرانس خبری اظهار کرد: به نتانیاهو گفتم اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح است و ما با آن مخالف هستیم.

مکرون در این باره گفت فرانسه خود را در قبال امنیت اسرائیل متعهد می داند، اما خواهان امنیت منطقه هم هست. رئیس جمهور فرانسه افزود مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی ها باید از طریق مذاکره درباره راه حل دو کشور، حل و فصل شود. وی گفت به نتانیاهو اعلام کرده است که اقدام آمریکا را در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مردود می داند.

رئیس جمهور فرانسه در سخنان خود بدون اشاره به تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: حملات ۲ روز اخیر علیه اسرائیل را محکوم می‌ کنیم! مکرون اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناخته شدن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را مغایر با قوانین بین المللی و خطرناک برای صلح توصیف کرد.

رئیس جمهور فرانسه افزود توقف شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی، ابتکار مهمی از طرف اسرائیل برای برقراری صلح خواهد بود.

نتانیاهو نیز در این باره گفت: به مکرون احترام می‌گذارم اما در همه موضوعات اتفاق‌نظر نداریم. وی مدعی شد: پاریس پایتخت فرانسه است و اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل! فلسطینیان هرچه زودتر این حقیقت را بپذیرند زودتر به صلح می‌رسیم!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعاهای واهی علیه کشورمان گفت: با مکرون درباره متوقف کردن ایران که منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه است، اتفاق نظر داشتیم! وی افزود: ایران در عراق، لبنان، غزه و یمن حضور دارد و به ثبات ضربه می‌زند! هیچ تهدیدی را علیه اسرائیل تحمل نمی کنیم. ایران باید متوقف شود. ایران در پی نابودی اسرائیل است.

نتانیاهو در واکنش به اظهارات امروز اردوغان که اسرائیل را «تروریست» خوانده بود، مدعی شد اردوغان به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده و به تروریست‌ها! در غزه کمک کرده است. وی افزود: اردوغان در جایگاهی نیست که بخواهد برای ما خطابه بخواند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچین گفت: بسیاری از کشورهای عربی پذیرفته‌اند که اسرائیل دشمن آن ها نیست. وی تصریح کرد: «امروز در پشت صحنه با برخی کشورهای منطقه که با ما به طور رسمی و دیپلماتیک ارتباط ندارند (منظور عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه است) ، تماس‌های زیادی داریم».

رئیس‌جمهور فرانسه نیز در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد با اظهارات نتانیاهو درباره قدس (اشغالی) موافق نیست؛ زیرا اینگونه اظهارات خلاف قوانین بین‌المللی است.

 

انتهای پیام/

نشست خبری مکرون و نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار