حجت الاسلام و المسلمین محمدیان:

اجازه پژوهش سازی‌های بدون مبنا را ندهیم/ ضرورت توسعه پیوست پژوهشی به اقدامات آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از انتشار نتایج بدون پژوهش انتقاد کرد.

اجازه پژوهش سازی‌های بدون مبنا را ندهیم/ ضرورت توسعه پیوست پژوهشی به اقدامات آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی از پژوهشگران برگزیده صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اظهار کرد: نقش دستگاه آموزش و پرورش در ملت سازی بی بدیل است چرا که جمعیت حدود ۱۳و نیم میلیون نفری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حوزه دولت و نظام سازی هم آموزش و پرورش نقش موثری دارد همچنین در سایر حوزه همچون بهداشت و سلامت، اقتصاد مقاومتی و مواردی از این دست موثر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: آینده پژوهی امری است که باید به آن توجه شود و علاوه بر پژوهشگری باید توان تربیت نسل پژوهشگری در آینده را داشته باشیم که با توجه به این مساله در کتاب های درسی به طور تلفیقی به مساله پژوهش توجه شده همچنین کتاب تفکر و سواد پژوهشی را هم جز کتاب های درسی دانش آموزان گنجانده.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: زیر نظام پژوهش شکل گرفته و در این راستا توجه به استفاده از پایان‌نامه‌های دانشگاهی، توجه به پژوهش های دانش آموزان و توسعه این روند مورد توجه است.

وی افزود: پژوهش محوری را باید جدی تر از آنچه وجود دارد بررسی کنیم و برنامه‌های آموزش و پرورش اگر پیوست پژوهشی داشته باشد نتایج خود را نشان می دهد زیرا همیشه توان بررسی تمام جوانب وجود ندارد و پژوهش به این امر کمک می‌کند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و پژوهشگران بیرون از آموزش و پرورش کار را تقویت کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: گاه مرتکب پژوهش سازی می‌شویم و بدون آنکه پژوهشی انجام داده باشیم اقدام به انتشار نتایجی می کنیم بنابراین در فضای مجازی شاهد انتشار مطالبی در مورد کتاب های درسی و مواردی از این دست هستیم که مبنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: در فضای مجازی در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، آموزش و پرورش و غیره بدون پژوهش مطالبی منتشر می شود که پژوهشگران کا نباید اجازه دهند این مسائل مبنای تصمیم گیری ها باشد.

وی به استفاده از فناوری های نوین اشاره داشت و گفت:  باید کارهای پژوهشی با استاده از فناوری های جدید و مبتنی بر آن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اظهار کرد: در تلاش هستیم جایگاه پژوهشگاه آموزش و پرورش در زمره برترین پژوهشکده ها باشد که این مساله نیازمند تحت پوشش قرار دادن مسائل مختلف آموزش و پرورش، نبود فاصله زیاد بین مسائل اجرایی و پژوهشی و فعالیت با کیفیت است.

انتهای پیام/

 

توسعه پژوهش در آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار