سردار سلامی:

رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا با تجزیه کشورهای منطقه و تضعیف حکومت‌ها به دنبال تامین امنیت «رژیم غاصب صهیونیستی» است.

رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظم جهانی در حال تغییر است و اضلاع اساسی قدرت عوض شده و منطقه غرب آسیا امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است و شما مشاهده می‌کنید تمامی جنگ‌های چند سال اخیر در این منطقه بین طرفداران انقلاب اسلامی و استکبار رخ داده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است؛ پس جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و تشکیل حکومت‌های ضعیف است تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد، پس این رژیم غاصب منبع تنش در منطقه است.

سردار سلامی با بیان این که سرنوشت اسرائیل امروز کاملا مشخص و روشن است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از مرز موازنه قدرت در برابر رژیم صهیونیستی فراتر رفته و در راهبردهای ما دیگر اسرائیل یک تهدید نیست؛ امروز حتی حزب الله در‌ موازنه قدرت از رژیم صهیونیستی قوی تر است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در حال حاضر هر نقطه‌ای از اسرائیل می‌تواند تحت آتش قرار بگیرد و موجودیت آن را به خطر بیاندازد؛ که این موضوع نشان می‌دهد آمریکا برای بقای اسراییل دچار انزوا شده است.

وی تصریح کرد: در کشور سوریه نیز مواجه‌ای راهبردی در طول 6 سال بین آمریکا و متحدان به ظاهر قدرتمند منطقه‌ای این کشور با ائتلاف مقدس منطقه ایجاد شد، اما آمریکایی‌ها نتوانستند در این موضوع مداخله مستقیم کنند چرا که دیگر توان آن را ندارند.

سردار سلامی با اشاره به این که آمریکایی‌ها با جنگ نیابتی قصد ناامن کردن متطقه را داشتند اما در این راهبرد نیز شکست خوردند، ادامه داد: در استاتیک قدرت و با بودجه نظامی شاید به ظاهر آمریکا اول باشد اما در فضای دینامیک قدرت این توان نمی تواند کارساز باشد؛ کارشناسان آمریکایی اذعان دارند که این کشور هر چه بیشتر توان نظامی به کار ببندد نتیجه کمتری می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که وقتی یک جبهه مانند جبهه مقاومت دارای ایدئولوژی شود غیر قابل شکست خواهد بود، اظهار کرد: در مسئله‌ای چون موضوع تجزیه کردستان همه فهمیدند که نمی‌توان با ابزار قدرت نظامی خارج از عراق با جدایی اقلیم کردستان مقابله کرد اما همه دیدند که خود مردم با همکاری هم این توطئه را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: امروزه هر کشور که نتواند آرزوهای خود را به واقعیت بدل کند دچار نزول قدرت می‌شود؛ اتفاقی که در جبهه استکبار در حال وقوع است در حالی که جبهه مقاومت توانسته آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کند؛ امروز اگر از کشورهای چون هندوستان و پاکستان و ایران نیروها به مقابله با دشمن برخاسته‌اند نشان از تشکیل یک نیروی بزرگ منطقه‌ای می‌دهد.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش با بیان این که هدف استکبار جهانی اسقاط نظام سوریه بود خاطر نشان کرد: جنگ‌، میزان موازنه قدرت کشورها را مشخص می‌کند؛ همه می‌دانند در نظام جهانی امروز و در میادین نبرد وقتی قدرت از دست کشور برتر خارج می‌شود به دست کشور با قدرت کمتر می‌افتد مانند اتفاقی که یمن رخ داده است.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: اسرائیل ، داعش ، آمریکا ، قدس ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار