تجلیل از دانش آموزان و آموزگاران برتر مدارس استثنایی

دانش آموزان و آموزگاران برتر مدارس استثنایی هرمزگان در مراسمی تجلیل شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم تقدیر از برترین های مدارس استثنایی هرمزگان در بندرعباس  گفت: افزایش خدمت رسانی در مسایل درمانی و توسعه فعالیت های ورزشی از مهم ترین اقداماتی است که امسال برای دانش آموزان استثنایی انجام شده است.

وی افزود: امسال 3 میلیارد تومان اعتبار  در بخش پزشکی و درمانی و 10 میلیارد تومان در بخش ورزشی برای حمایت از این دانش آموزان هزینه شده است.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:اکنون 26 مرکز دولتی  و 16 مرکز غیر دولتی ویژه دانش آموزان  اوتیستیک در کشور فعال هستند و از برنامه های  این سازمان راه‌اندازی یک مرکز ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک در هر استان است.

مجید قدمی افزود: 137 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور داریم که ازاین رقم 2 هزار نفر مبتلا به اوتیسم هستند.

وی گفت : 65 هزرا دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی کشور مشغول به تحصیل هستند .

بارانی مدیر آموزش و پرورش  استثنایی هرمزگان دراین مراسم گفت:دو هزار و 175 دانش آوز با نیازهای ویژه دراستان مشغول به تحصیل هستند  که 578 نفر از آنهای در کلاس های تلفیقی آموزش داده می شوند.

وی افزود: همه شهرستان های استان دارای کلاس ویژه این دانش آموزان هستند.

مدیر آموزش و پرورش  استثنایی هرمزگان نبود تجهیزات و کمبود خدمات توان بخشی رااز مهمترین مشکلات این دانش آموزان دراستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ر

افزایش خدمت رسانی در زمینه درمانی و ورزشی به دانش آموزان استثنایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.