نماینده ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

اجحاف در تخصیص حقابه ها به قم

امیر آبادی فراهانی با بیان این که بحران دریاچه نمک بسیار فراتر از دریاچه ارومیه است،گفت:در تخصیص حقابه ها به قم اجحاف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛امیرآبادی فراهانی،نماینده ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محیط زیست از مهمترین مسائل امروز کشورمان است که باید هرچه بیشتر از سوی همه مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تخصیص حقابه تالاب ها و رودخانه های استان قم به این استان اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: بحران دریاچه نمک بسیار فراتر از دریاچه ارومیه است و در صورت عدم توجه و رسیدگی، بیش از 25 درصد جمعیت کشور و چند استان از جمله پایتخت را با معضل گرد و غبار مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی حل بحران دریاچه نمک را نیازمند عزم و اراده ملی دانست و گفت: دریاچه نمک منشاء گرد و غبار داخلی در مرکز کشور است و دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای برطرف کردن این بحران اهتمام جدی داشته و هرچه سریعتر راهکار مناسب اتخاذ کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در استان قم باید متناسب با امکانات و اقلیم خشک این استان راه اندازی شود، تصریح کرد: هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم و جامعه نیست و باید بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی با صنایع آلاینده مقابله شود و در این جهت نباید تبعیض وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی برای برطرف کردن آلایندگی ها در جهت حمایت از تولید و کسب و کار تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دارای جایگاه حاکمیتی است و همه باید به نظرات تخصصی آنها احترام بگذارند و هرکجا سلامت و منافع مردم در میان باشد باید ایستادگی کنیم و نمایندگان مردم نیز حمایت خواهند کرد.

نماینده ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه صنایع آلاینده و تعدادی از دامداری های باقیمانده باید از پیرامون شهر قم منتقل شده و مشکلات فاضلاب شهرک پردیسان نیز برطرف شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست بسیار اندک است و باید تلاش کنیم تا این اعتبارات به صورت ملی و استانی افزوده شود.

انتهای پیام/ش

بحران دریاچه نمک فراتر از دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار