مدیرعامل جمعیت هلال احمر :

انجام ۲۱۹عملیات امداد رسانی هلال احمر در سطح سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های عملیاتی هلال احمر این استان در ۶ ماهه نخست امسال به ۲۱۹ مورد حادثه طبیعی و غیر طبیعی امداد رسانی کردند.

انجام  ۲۱۹عملیات امداد رسانی هلال احمر در سطح سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: این عملیات‌ها در حوادث مختلف نظیر آتش سوزی جنگل و مراتع، جاده ای، دریایی، سیل و آبگرفتگی، طوفان شهری، خدمات حضوری و مناسبتی و کوهستان بوده است.

وی ادامه داد: در این حوادث به ۶۶ هزار و ۸۴۰ حادثه دیده و ۶۶ هزار و ۷۴۲ آسیب دیده امداد رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۴۲۸ نفر در این حوادث توسط نیرو‌های هلال احمر نجات یافتند و هزار و ۶۱۹ نفر نیز اسکان داده شدند.

راشکی توزیع هشت هزار و ۷۳۶ بسته غذایی را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت:۲ هزار و ۶۴۲ نفر در قالب ۵۶۷ گروه عملیاتی امداد و نجات در این مدت کار خدمات رسانی به حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیر طبیعی در سیستان و بلوچستان را بر عهده داشتند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

خدمات رسانی به حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیر طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار