برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج

استاد دانشگاه کردستان از برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نوید نقشبندی استاد دانشگاه کردستان دوشنبه شب در جلسه هماهنگی نکوداشت مادران نمونه استان و همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، گفت: این همایش با هدف معرفی جایگاه زن در جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این همایش بیان کرد: بررسی و تبیین جایگاه تاریخی زن در مناطق تاریخی ایران، ارتقای جایگاه زن هویت فردی و اجتماعی جایگاه زن و نقش زنان در موضوعات سیاسی و اجتماعی در مناطق عرب کشور از جمله محورهای این همایش است.

وی افزود: نقش زنان در اشتغالزایی، جایگاه زن در مطالعات مردم‌شناسی، زن و انبیه تاریخی و زن در تاریخ عرب کشور و زن و دین از دیگر محورهای این همایش خواهد بود.

استاد دانشگاه کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود بانوان نماینده ادارات استان در راستای معرفی این همایش به جامعه زنان مخاطب خود تلاش کنند تا بانوان در راستای شرکت در این همایش گام بردارند.

وی اضافه کرد: همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران با همکاری انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود که این انجمن تاکنون ۱۶ همایش برگزار کرده است.

انتهای پیام/  د م

همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.