جاده سنندج ـ مریوان از شرایط بسیار نامطلوبی برخوردار است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جاده سنندج ـ مریوان از شرایط بسیار نامطلوبی برخوردار است و کشش عرضی کمی دارد و جوابگوی نیاز استان نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: وضعیت جاده سنندج ـ مریوان از شرایط بسیار نامطلوبی برخوردار است و کشش عرضی کمی دارد و جوابگوی نیاز استان نیست.

وی با بیان اینکه انتظار استفاده ترانزیتی از جاده سنندج ـ مریوان درست و منطقی نیست، گفت: امیدواریم در کمیسیون برنامه و بودجه تصمیمات خوبی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و پروژه‌های اولویت‌دار و غیره گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب و پایین بودن رتبه استان در بحث شاخص‌های زیرساختی قابل قبول نیست و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک صمیمیت و همدلی در بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد که این مهم بستر را برای تحقق اهداف فراهم کرده است.

قوامی در ادامه با اشاره به اینکه تحقق توازن منطقه‌ای از مهم‌ترین مباحثی است که در کشور به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: سه درصد از سرجمع بودجه به شهرستان‌هایی اختصاص داده میشود که از لحاظ زیرساخت‌ها از میانگین کشوری عقب هستند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌ها و اعطای تسهیلات، یارانه و امتیاز معافیت‌های مالیاتی را دیگر رسالت دولت در امر جذب سرمایه‌گذاری خواند که مجلس هم در این راستا همکاری و کمک لازم را به دولت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی به سرمایه‌گذار انگیزه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌هایی مانند سروآباد می‌دهد، خاطرنشان کرد: 1.5 میلیارد دلار تسهیلات که برای روستاها و عشایر در نظر گرفته شد، از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کمک خوبی به توسعه روستاها داشته باشد.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان سروآباد وجود دارد که باید با تلاش و توجه دولت به نقطه قوت تبدیل شود.

 قوامی از آمار بالای بیکاری استان ابراز نگرانی کرد و گفت: بیکاری بستر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را فراهم کرد.

 وی به طبیعت و شرایط جغرافیایی بسیار خوب استان کردستان نیز گریزی زد و گفت: باید با برنامه‌ریزی درست به نحوی عمل کنیم که بحث مهاجرت معکوس در این شهرستان اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معجره نظام خلقت روی تولید است که باید به این مسئله به صورت ویژه توجه شود.

انتهای پیام/ د م

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.