نظرسنجی: نارضایتی صهیونیست‌ها از سران رژیم اشغالگر قدس به شدت افزایش یافته است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردم در سرزمین‌های اشغالی به شدت از سران رژیم صهیونیستی ناراضی هستند.

نظرسنجی: صهیونیست‌ها دچار دودستگی عمیق و نارضایتی از سران این رژیم شده‌اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، با اتهاماتی که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی وارد شده، مذاکرات صلحی که متوقف شده و افزایش انتقادها از این رژیم، بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی دو قطبی شده است. اما علاوه بر این یک نظرسنجی که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد این رژیم کاملا دچار دودستگی شده است.

«شاخص سالانه دموکراسی اسرائیل» نشان داد 45 درصد صهیونیست‌ها معتقدند نظام حاکم در فلسطین اشغالی در خطر جدی است. نظرسنجی انجام شده مشخص کرد نظر گروه‌های مختلف شرکت‌کنندگان بسیار با هم متفاوت است.

23 درصد صهیونیست‌های راستگرا و شرکت‌کنندگان «مذهبی» افراطی -که حامی کابینه نتانیاهو هستند- نگران به خطر افتادن دموکراسی رژیم صهیونیستی هستند. این در حالیست که 72 درصد شرکت‌کنندگان چپگرا و 65 درصد شهروندان عرب در فلسطین اشغالی نگران این موضوع هستند.

ای‌بی‌سی نیوز نوشت: احزاب «مذهبی» و ملی کابینه نتانیاهو را -که در سال 2015 روی کار آمد- تحت تسلط خود درآورده‌اند. این احزاب رویکردی سختگیرانه علیه منتقدان کابینه در پیش گرفته‌اند. برای مثال در ماه‌های اخیر نتانیاهو و حامیانش به دلیل تحقیق درمورد اتهامات فسادی که به او وارد شده به رسانه‌ها، ارگان‌های اجرای قانون، ارگان‌های قضایی و نخبگان حمله کرده‌اند. نتانیاهو باور دارد این گروه‌ها برای برکناری او مصمم هستند.

تاکتیک‌های نتانیاهو به روش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که دوست اوست تشبیه شده است. مقابله ترامپ با رسانه ها و منتقدان لیبرال به پیروزی او در انتخابات 2016 آمریکا منجر شد.

نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که تقریباً سه-چهارم صهیونیست‌های جناح راست معتقدند «ارگان‌های قضایی، رسانه‌ها و فرهیختگان چپگرا در توانایی جناح راست برای حکومت مداخله می‌کنند». از طرف دیگر 79 درصد صهیونیست‌های سکولار باور دارند «جمعیت مذهبی به تدریج در حال سلطه بر کابینه است».

«یوهانان پلنسر» موسسه دموکراسی رژیم‌صهیونیستی گفت: اختلاف نظرهای بنیادین در سراسر این منطقه بسیار زیاد است. این مشکل بسیار عمیق است و فقط بین عرب‌ها و یهودی‌ها یا فقط در مسائل امنیتی نیست.

پلنسر در این مورد گفت: «اختلاف‌نظرهای دائم و عمیق درباره تعادل میان ارزش‌های دموکراتیک و یهودی در میان اسرائیلی‌ها وجود دارد».

نظرسنجی ها نشان می‌دهد مردم از سیاستمداران صهیونیست به شدت ناراضی هستند. 68 درصد شرکت کنندگان بر این باورند که اعضای پارلمان وظایفشان را به درستی انجام نمی‌دهند. 80 درصد نیز باور دارند که سیاستمداران بیشتر به فکر منافع خودشان هستند.

پروفسور «تامر هرمن» -که روند برگزاری این نظرسنجی را مدیریت می‌کرد- گفت سطح نارضایتی مردم از سیاستمداران مشابه نتایج نظرسنجی سال گذشته بود اما تعداد بیشتری از مردم از شرایط زندگی خودشان راضی بودند. تعداد این مردم از 36.5 به 48 درصد افزایش یافت. تقریباً سه-چهارم صهیونیست‌ها از شرایط شخصی خود راضی هستند. از نظر هرمن چنین تناقضی شوکه کننده است.

او در این‌باره گفت: « انگار سیاستمداران و مردم روی دو سیاره متفاوت زندگی می‌کنند. روی سیاره مردم امکان یک زندگی آرام وجود دارد ولی سیاره سیاستمداران ملالت‌آور است».

1024 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و حاشیه خطای آن 3.1 درصد اعلام شده است. حاشیه خطا برای شرکت‌کنندگان صهیونیست 3.4 درصد و برای عرب‌ها 7.9 درصد است. این نظرسنجی در ماه مه انجام شد اما چند ماه طول کشید تا تحلیل و نتایج آن منتشر شود. هرمن گفت با تمام اینها نظر مردم درباره این مسائل تقریباً ثابت مانده است.

انتهای پیام/

افزایش نارضایتی‌ها از سران رژیم صهیونیستی بر اساس جدیدترین نظرسنجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار