مسئول بسیج دانش‌آموزی اردبیل؛

اعزام 9 هزار نفر از دانش آموزان آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: از نیمه دوم مهرماه امسال تاکنون 9 هزار نفر از دانش‌آموزان اردبیلی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج نقی‌پور، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل افزود : با اعزام 9 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مرحله نخست این اعزام‌ها به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در اردبیل به کار خود پایان داد.

وی از اعزام 14 کاروان بخش خواهران و 13 کاروان در بخش برادران به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور خبر داد و افزود: در مجموع 27 کاروان دختر و پسر از مدارس دوره دوم متوسطه پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی نوزده گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار کرد: در این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی تعداد  170 دستگاه اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور به کارگیری شده بود که به مدت دو روز از نزدیک با یادمان‌های شهدا و برنامه‌های فرهنگی راهیان نور در این مناطق  آشنا شدند.

نقی‌پور با بیان اینکه بیش از ده‌ها نفر از عوامل اجرایی متشکل از مربیان، روحانیون، مدیران مدارس، راویان دفاع مقدس، عوامل پشتیبانی، امنیتی و درمانی و کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را در طول مسیر و محل اردو همراهی می‌کردند افزود: در طول مسیر اردوهای راهیان نور برنامه های متنوع برای دانش‌آموزان دختر و پسر داخل اتوبوس و بین راهی‌ها پیش‌بینی شده بود.

وی مهم‌ترین برنامه‌های تاثیرگذار این اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را برگزاری نمایش شبانه میدانی علمداران و شبی با شهدا  عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها با رویکرد جنگ تحمیلی و گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های اتفاق افتاده در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در شهرستان ارومیه برای دانش‌آموزان اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: دانش‌آموزان در طول این اردوها از یادمان‌های شهدای گمنام تمرچین، یادمان شهید بروجردی بازدید و از برنامه‌های متنوع مداحی، تئاتر معبر آسمانی، نماز جماعت، زیارت خوانی و روایتگری مناطق جنگی استفاده کردند.

نقی‌پور با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و احکام شرعی از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور دانش‌آموزی شمالغرب کشور بود افزود: در این دوره از اعزام راهیان نور دانش‌ آموزی استان اردبیل به مناطق شمالغرب کشور که نخستین مرحله از این اعزام‌ها در نیمه اول سال 96 بود تلاش شد با برگزاری برنامه های متنوع دانش‌آموزان بیش از پیش باشکوه تر از سال گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور را در بین دانش‌آموزان و نسل جدید جامعه را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آشنا شده و روحیه ایثارگری و انقلابی‌گری را در خود تقویت می‌کنند.

وی در پایان از آغاز اعزام راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل از نیمه دوم سال 96 خبر داد و افزود: این اعزام‌ها از اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه سال 96 با اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور از مرحله دوم اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل از سرگرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

اعزام کاروان راهیان نور از استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار