نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه باید برای ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی تلاش کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهر بیرجند صبح امروز امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: با وجود اینکه ایثار، فرهنگ، ادب، محبت و دیانت مردم خراسان جنوبی نشان دهنده غنای فرهنگی استان است اما نباید دشمن را دست کم گرفت و باید برای ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب غارت فرهنگی دشمن باشیم، افزود: اگر متولیان فرهنگی و مردم برای پدیده نفوذ و غارت فرهنگی دشمن مراقبت نکنند، هویت مان را از دست خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غارت مالی و اقتصادی را می توان جبران کرد اما اگر فرهنگ جامعه ای غارت شود از محتوا خالی خواهد شد.


برای مقابله با برنامه های مخرب شبکه های اجتماعی در استان اقدامی نشده است


مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه در استان برای مقابله با برنامه های مخرب شبکه های اجتماعی اقدامی نشده است،گفت:در این شبکه ها نه از انتشار فیلم های کوتاه درباره صداقت و پرهیز از نفاق خبری است و نه دستگاه های متولی برای تولید مؤلفه های فرهنگ سلامت کار خاصی کرده اند.

وی افزود:معضل ناشی از هجمه فرهنگی نیازمند شکل گیری ساختار جدیدی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی است که خوشبختانه با ایجاد سازمان امور اجتماعی کشور، برنامه ریزی ها عملیاتی تر خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر امروز از حوزه فناوری اطلاعات غفلت کنیم، دیگران برایمان برنامه ریزی خواهند کرد و به فرهنگ جامعه آسیب خواهند زد.


وی افزود:امروزه فناوری اطلاعات با سرعت باورنکردنی تمام شئونات زندگی مردم را در بر گرفته است که باید با تولید برنامه های پرمحتوا و ارتباط مناسب تر با مردم، از بستر فضای مجازی برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.