استادار اردبیل؛

15 واحد گردشگری در دریاچه مغان ایجاد می شود

استاندار اردبیل گفت: 15 واحد گردشگری با اعتبار 50 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دریاچه مغان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در بازدید از منطقه گردشگری دریاچه شهرک مغان شهرستان پارس آباد، با اشاره به آبگیری مجدد این دریاچه بعد از 5 سال، افزود: دریاچه شهرک مغان، یکی از مناطق گردشگری مصوب هیات دولت است که باید زمینه ها و زیرساخت های لازم گردشگری برای توسعه آن فراهم شود.

وی گفت: دستگاه های متولی یعنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، آب منطقه ای و شرکت کشت و صنعت مغان، مطالعات لازم را در جهت معرفی این دریاچه بعنوان منطقه گردشگری و توریستی شمال استان انجام دهند.

استاندار اردبیل از اعلام آمادگی بخش خصوصی نسبت به ایجاد پارک آبی، شهربازی و مجموعه بزرگ چند منظوره هتل، رستوران، تالا پذیرایی، مهمانسرا و ویلاهای اقامتی، بازارچه های صنایع دستی، نمایشگاههای دایمی و سایتهای مختلف تفریحی و گردشگری در این منطقه با هدف تامین نیاز شهرستان در زمینه خدمات ترویستی و رفاهی و همچنین رونق کسب و کار و اشتغال زایی برای بیکاران جوان منطقه خبر داده و اظهار داشت: در فاز اول این طرح برای 15 واحد گردشگری، نزدیک 50میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

بهنامجو، در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد نیز، مسایل و مشکلات 15 واحد تولیدی مشکل دار را نیز بررسی کرد که مشکل و موانع هر 15 واحد توسط دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در این جلسه برطرف شد.

وی، از اختصاص 100میلیارد تومان برای رفع مشکلات تمامی طرح ها و تولیدهای نیمه فعال خبر داد و گفت : این طرح ها برای 350 نفر، اشتغال مولد و پایدار ایجاد می کند.

 

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار