مقام آمریکایی: گزینه‌های دیپلماتیک در قبال کره شمالی همچنان روی میز است

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت کشورش همچنان به راه حل‌های دیپلماتیک در مسئله کره شمالی متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با اسپوتنیک گفت گزینه دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اظهار نظر درباره سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که از آمریکا دعوت کرده بود در حل و فصل بحران در شبه جزیره کره از عقل سلیم استفاده کند، گفت گزینه‌های دیپلماتیک همچنان روی میز است.

وی در این مصاحبه مدعی شد: «همانگونه که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است، گزینه‌های دیپلماتیک همچنان در دسترس هستند. آمریکا در یافتن راهی صلح آمیز برای خلع سلاح اتمی و پایان بخشیدن به اقدامات کره شمالی متعهد است؛ اما این انتخاب کره شمالی است که تمایل خود را به برگزاری گفتگوهای جدی نشان دهد».

پوتین در اظهار نظر درباره احتمال همکاری میان روسیه و آمریکا درباره کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره، به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی واشنگتن برای برگزاری مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با پیونگ یانگ اشاره کرد.

پوتین اظهارات تیلرسون را «نشانه بسیار خوبی» دانست که بیان می‌کند مقامات آمریکایی در حال دریافتن حقیقت هستند. وی ابراز امیدواری کرد چنین بیداری در محافل امنیتی و نیز وزارت دفاع آمریکا نیز ایجاد شود.

پوتین در اظهارات خود افزود: «در صورتی که آمریکا با استفاده از عقل سلیم سیاست خارجی خود را پیش ببرد، این می‌تواند به موجب درخواست برای همکاری، از جمله در بحث کره شمالی، باشد».

وی همچنین از آمریکا و کره شمالی دعوت کرد تشدید تنش‌های کنونی را متوقف کنند.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آماده است با دولت کره شمالی وارد مذاکره شود. با این‌حال، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این مذاکرات نیست.

روز جمعه و در پی ملاقات یک فرستاده ویژه آمریکایی و یک مقام بلندپایه امنیتی تایلند، رسانه‌های محلی گزارش دادند تایلند نیز پیشنهاد کرده است برای آوردن مقامات کره شمالی پای میز مذاکره، به آمریکا کمک کند.

در ماه‌های گذشته شرایط در شبه جزیره کره به دلیل اقدامات و اظهارات خصمانه مقامات دولت ترامپ و همچنین آزمایش‌های موشکی و اتمی پیونگ یانگ، پرتنش شده است. در مقابل، آمریکا و متحدانش نیروها و تجهیزات نظامی خود را در نزدیکی شبه جزیره کره انباشته و در مانورهای نظامی متعددی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

آمریکا گزینه دیپلماتیک درباره حل بحران کره شمالی را رد نکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
ای به اون ذاتتان لعنت
آخرین اخبار