جشنواره‌های هنری «جوانان جهان اسلام» در شیراز

رئیس حوزه هنری استان فارس از برگزاری جشنواره هنری جوانان جهان اسلام در ۳ رشته خوشنویسی، فیلم و داستان کوتاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد کرم اللهی رئیس حوزه هنری فارس از برگزاری جشنواره هنری در 3 رشته خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از کشورهای اسلامی در سه رشته خوشنویسی، فیلم و داستان کوتاه ۲۶ و ۲۷ آذر برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۵۳ اثر از کشور‌های از آمریکا، دانمارک، بنگلادش، عراق، آذربایجان، ایران و نپال به دبیرخانه رسید که در دور اول داوری ۴۲ اثر به مرحله دوم رسیدند و در نهایت ۱۰ اثر نهایی برای دو روز جشنواره معرفی شد.

کرم اللهی بیان کرد: ارشاد اسکندروف، رئیس مرکز سازمان همکاری کشور‌های جهان اسلام در این مراسم حضور خواهد یافت و در این دو روز صبح و عصر پخش فیلم خواهیم داشت و کارگاه ویژه آموزشی تحت عنوان «شاعرانگی فیلم کوتاه» برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: ۱۰۳ اثر برای جشنواره داستان کوتاه دریافت کرده ایم که در مرحله اول ۳۸ اثر انتخاب شدند و در بین این تعداد پنج اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

وی اظهار داشت: این آثار از هنرمندان کشور‌های ایران، نیجریه، عراق، نپال، بوسنی، آذربایجان و ترکیه است.

کرم اللهی با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویس از کشور‌های ایران، روسیه، آلمان، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، ترکیه و مالزی در این جشنواره شرکت کردند، افزود: آثار در همین فضا خلق می‌شود و به شکل نمایشگاهی به مدت یک هفته در حوزه هنری، در خواهد آمد.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره‌های هنری جوانان جهان اسلام در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار