طرفداران نامزد چپ گرای انتخابات ریاست جمهوری هندوراس بار دیگر خیابان‌ها را در چند شهر این کشور در اعتراض به اعلام پیروزی خوان اورلاندو هرناندس در انتخابات مسدود کردند.

موج اعتراضات به پیروزی مجدد رییس جمهور هندوراس در انتخاباتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرفداران نامزد چپ گرای انتخابات ریاست جمهوری هندوراس روز جمعه بار دیگر خیابان ها را در چند شهر این کشور در اعتراض به اعلام پیروزی خوان اورلاندو هرناندس، رئیس جمهور در انتخابات 26 نوامبر مسدود کردند.

بر این اساس، در تگوسیگالپا -- پایتخت هندوراس -- تظاهرکنندگان که مدعی پیروزی سالوادور نصرالا 64 ساله هستند با سنگ مانع ایجاد کردند و لاستیک آتش زدند. انتخابات ریاست جمهوری که با اتهامات تقلب همراه است حدود سه هفته بعد از رای گیری هنوز برنده رسمی خود را نشناخته است.

هر چند نتایج اولیه از پیشتازی پنج درصدی نصرالا حکایت داشت؛ اما شمارش آرا در روزهای بعد با پیشتازی هرناندس 49 ساله همراه بود. در خروجی شمالی پایتخت تظاهرکنندگان یک کامیون ارتش را آتش زدند و نظامیان با شلیک گاز اشک آور با آنها مقابله کردند. دادگاه عالی انتخابات که مسئول رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات است تا 26 دسامبر فرصت دارد برنده انتخابات را اعلام کند.

انتهای پیام/

اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری هندوراس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار