راهیابی شش اختراع به جشنواره منطقه‌ای رویش زردکوه

شش اختراع از استان چهارمحال و بختیاری به هفتمین دوره جشنواره منطقه‌ای ابداعات و اختراعات رویش زردکوه در یزد راه یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری؛ شش اختراع از این استان به هفتمین دوره جشنواره منطقه‌ای ابداعات و اختراعات رویش بنیاد ملی نخبگان با عنوان «زردکوه» راه یافت.

جشنواره رویش زردکوه در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۲۲ و ۲۳ آذرماه جاری و با حضور استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد، در دانشگاه یزد برگزار شد.

در این جشنواره، ۱۷۲ اختراع از استان‌های مختلف ثبت نام کردند که پس از داوری اولیه، ۹۶ مورد برای حضور در مرحله نهایی جشنواره پذیرفته شد.

در این میان تعداد قابل قبولی اختراع از استان چهارمحال و بختیاری ثبت نام اولیه شد که ۶ مورد آن مجوز حضور در مرحله نهایی داوری را پیدا کرد.

محور‌های این جشنواره شامل صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و مکانیک ماشین‌های کشاورزی، برق، الکترونیک، کامپیوتر، عمران، شیمی مواد، پزشکی و مهندسی پزشکی است.

سه داور از استان چهار محال و بختیاری نیز در تیم داوری این دوره از جشنواره حضور دارند.

نتایج داوری نهایی تا یک ماه آینده اعلام می‎شود و برگزیدگان با عنوان «اختراع سطح ۳»، مراحل تجاری سازی را پیگیری می‌کنند.

گفتنی است: برگزاری جشنواره‌های منطقه‎ای رویش با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل در مسیر آن‌ها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، در اولویت‌های کاری بنیاد ملّی نخبگان قرار دارد.

این مسیر از سه ایستگاه با نام‌های «اختراعات سطح ۳»، «اختراعات سطح ۲» و «اختراعات سطح یک» می‌گذرد.

میزان تازگی اختراع در سطح ملّی و بین المللی، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از بکارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری سازی اختراع، مهمترین ملاک‌های داوری برای انتخاب و معرفی اختراع سطح ۳ می‌باشد.

برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراعات برگزیده سطح ۳، تسهیلاتی مانند جایزه نقدی و لحاظ امتیاز اختراع در آیین نامه جوایز تحصیلی دانشجویان و همچنین حمایت‌های مالی و مشاور‌های برای تبدیل اختراع به محصول نیمه صنعتی و در نهایت تأسیس شرکت دانش بنیان به اختراعات برگزیده اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ش

راهیابی به مرحله داوری نهایی جشنواره منطقه‌ای رویش زردکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار