شهرکرد؛

کسب نشان طلای مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری

جوان نخبه استان چهارمحال و بختیاری نشان طلای نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری در رومانی را کسب کرد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی نادری بنی جوان نخبه استان چهارمحال و بختیاری با اختراع «دستگاه فیلتراسیون» دیپلم افتخار و نشان طلای بخش محیط زیست نمایشگاه و مسابقات اختراعات و نوآوری یورو اینونت ۲۰۱۷ (EURO INVENT) جهان در رومانی را کسب کرد.

این جوان نخبه اهل شهرستان بن گفت: دستگاه فیلتراسیون با رویکرد بازگردانی آلودگی صنعتی هوا به چرخه تولید و استفاده بهینه از مشتقات آلودگی در تولید صنعتی آجر نسوز ساخته شده است و قابلیت اجرا در دیگر کارخانه‌های صنعتی را دارد.

علی نادری بنی افزود: این دستگاه، آلودگی صنعتی را از کارخانه‌ها اخذ و تبدیل به منابع اولیه صنایع دیگر می‌کند.

وی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات و طراحی و ساخت دستگاه فیلتراسیون یک سال با هزینه بخش خصوصی به طول انجامید ادامه داد: محمد شفیعی و فرشاد احمدی نیز در ساخت این دستگاه همراهی و همفکری داشتند.

گفتنی است: علی نادری بنی متولد سال ۱۳۷۴ و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان می‌باشد که اختراع خود را از طریق این واحد دانشگاهی در نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری رونمایی کرد و به رقابت گذاشت.

مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری ۲۵ ماه می ۲۰۱۷ برابر با ۴ خرداد امسال در شهر یاش کشور رومانی برگزار شد.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.