مدیر کل گمرکات استان اردبیل از نصب دستگاه ایکس ری در آینده نزدیک در گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پرویز تقوی، مدیرکل گمرکات استان اردبیل به نصب دستگاه ایکس ری در آینده نزدیک در گمرک بیله سوار اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال میلادی جدید نیز گمرک بیله سوار ۲۴ ساعته خواهد شد که هر دو مورد مطالبه جدی بازرگانان است.

وی به حل مشکلات گواهی مبدأ اشاره و تأکید کرد: ضروری است موانع تعرفه ترجیحی با کشور جمهوری آذربایجان رفع شود؛ چرا که با ترکیه در چندین کالا تعرفه ترجیحی داریم اما آذربایجان تا به امروز زیر بار نرفته است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تنها چهار درصد از صادرات این استان به محصولات خوراکی و کشاورزی اختصاص دارد.

تقوی تصریح کرد: این در حالی است که در همین سهم چهار درصدی میزان صادرات سیب‌زمینی به عنوان یکی از تولیدات برجسته استان قابل توجه نیست.

وی افزود: در بررسی کل صادرات استان مشاهده می‌شود که سهم صادرات به کشورهای روسیه و آذربایجان نیز بر خلاف تأکیدات بسیار ناچیز است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل تأکید کرد: در هشت‌ماهه نخست سال جاری حتی میزان صادرات کلی کشور به دو کشور روسیه و آذربایجان ناچیز بوده و در اعداد و ارقام گنجانده نمی‌شود.

تقوی با تأکید به اینکه اصلی‌ترین صادرات استان در هشت‌ماهه نخست سال سوخت و مواد معدنی و مواد پلاستیکی است، اضافه کرد: متأسفانه وضعیت صادرات برخی کالاهای شاخص تولیدی استان مانند فرش و عسل مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی صادرات از گمرکات استان انجام نمی‌شود، ادامه داد: برای رفع مشکلات صادرات می‌بایست وضعیت خروج کالاها و موانع صادرات از گمرکات بررسی شود.

انتهای پیام/ح

اختصاص 4 درصد از صادرات اردبیل به محصولات خوراکی و کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.