از هویت دانشمندان هسته‌ای و موشکی کره شمالی چه می‌دانید؟

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی هویت دانشمندان هسته‌ای و موشکی کره شمالی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی هویت دانشمندان هسته ای و موشکی کره شمالی پرداخت. در پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز آمده است: زمانی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ماه گذشته پرتاب یک موشک قدرتمند جدید را جشن می گرفت، گروهی از دانشمندان و مقامات برجسته اطراف او را گرفته بودند.

رسانه های اجتماعی این افراد را معرفی نکردند اما همه آنها قبلاً در کنار کیم دیده شده بودند. این افراد - که با نام هایی مانند «گروه دوگانه هسته‌ای» و «گروه چهارگانه موشکی» شناخته می شوند - توانسته اند یک موشک بالستیک قاره پیما بسازند که ظاهراً‌ قادر است هر شهری از آمریکا را هدف قرار دهد. این یک دستاورد علمی فوق العاده برای منزوی ترین کشور دنیا محسوب می شود.

کیم که تنها 33 سال دارد به دانشمندان کشورش مشوق های بی شماری داده و آنها را به قهرمانان مردمی و نماد پیشرفت ملی تبدیل کرده است.

کیم جونگ اون، چهار سال پس از در اختیار گرفتن قدرت در سال 2011، «خیابان دانشمندان آینده» را افتتاح کرد؛ در این خیابان برج های مسکونی بی نظیری برای دانشمندان، مهندسان و خانواده هایشان ساخت. وی همچنین مجتمعی به شکل «اتم» را افتتاح کرد که در آن دستاوردهای ملی در حوزه علم هسته ای قرار دارد. به علاوه، کیم جونگ اون مراسم های پرهزینه ای برای جشن دستاوردهای علمی کشور برگزار می کند.

شکی وجود ندارد که چه انگیزه ای پشت شور و اشتیاق کیم به علم وجود دارد. در پوسترهای تبلیغاتی که در همه جا به چشم می خورند، راکت های کره شمالی به فضا بلند شده و کاخ سفید را هدف قرار می دهد. دانشمندان و مهندسان کره شمالی پس از هر آزمایش موشکی موفقیت آمیزی مورد تکریم قرار می گیرند. این دانشمندان و مهندسان هنگام بازگشت خود به پیونگ یانگ از میان جمعیت های مردمی عبور می کنند.

به گفته رسانه های دولتی کره شمالی، اعضای «چهارگانه موشکی» این کشور دانشمند هستند. «جانگ چانگ-ها» 53 ساله و رئیس «آکادمی علوم دفاعی ملی» است. «جون ایل-هو» 61 ساله است و اغلب تحت عنوان «یکی از مقامات حوزه تحقیقات علمی» معرفی می شود. «ری پیونگ چول» به نظر می رسد عالی رتبه ترین عضو این گروه «چهارگانه» است. وی که یکی از فرماندهان سابق نیروی هوایی کره شمالی است اکنون به عنوان قائم مقام رئیس «دپارتمان صنعت مهمات» حزب کارگر - حزب حاکم - خدمت می کند. «کیم جونگ سیک» 49 ساله است و برای نخستین بار در فوریه 2016 در کنار کیم جونگ اون دیده شد؛ وی دارای پیشینه در زمینه مهندسی است. ظهور وی با تشدید آزمایش های موشکی پیونگ یانگ همزمان شده است، اما وی و «ری پوینگ چول» در مراسم آزمایش موشکی ماه گذشته حضور نداشتند. «ری هونگ سوپ»، رئیس «مؤسسه تسلیحات هسته ای کره شمالی» به نظر می رسد برجسته ترین چهره در برنامه هسته ای کشور باشد. وی از سال 2009 در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد قرار گرفته است. «هونگ سونگ مو»، یکی دیگر از اعضای «گروه دوگانه هسته ای» است؛ وی رئیس سابق مجتمع هسته ای «یانگ‌بیون» است که محل آغاز برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی است.

از هویت دانشمندان هسته‌ای و موشکی کره شمالی چه می‌دانید؟

بازدید سالانه کیم جونگ اون از مقبره پدربزرگش مهمترین مراسم در این کشور است. نزدیکی گروه «چهارگانه موشکی» به وی در مراسم ماه ژوئیه یکی از نشانه های جایگاه بالای این گروه در کره شمالی است. در این مراسم، تصاویری از کارشناسان موشکی در کنار کیم نشان داده شد که سیگار به دست داشتند؛ این یک امتیاز غیرقابل تصور برای این دانشمندان در این کشور بود.کیم پس از هر آزمایش موفقیت آمیز گاهی دانشمندان خود را در بغل می گیرد و آنها در حین این کار گریه می کنند.

شاید تعجب برانگیزترین عکس در ماه مارس بیرون آمد که در آن کیم جونگ اون یکی از مقامات را بر پشت خود سوار کرد و در عین حال نظاره گر آزمایش موتور یک راکت جدید بود.

از هویت دانشمندان هسته‌ای و موشکی کره شمالی چه می‌دانید؟

 

انتهای پیام/

دانشمندان هسته‌ای کره شمالی را بشناسیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
ایران باید حداقل ۱۰۰ عدد کلاهک و تسلیحات هسته‌ای داشته باشد چون دشمنان زیاد منطقه ای و فرامنطقه‌ای دارد و برای بقای نظام و جلوگیری از تجزیه کشور ضروری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
افرین به شجاعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
کره شمالی باید با یه موشک کاخ سفید را نابود کنه
آخرین اخبار