نجات بیش از ۴۰۰ مهاجر در سواحل لیبی

گارد ساحلی لیبی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۷ نفر از مهاجران غیرقانونی را در مناطق ساحلی این کشور نجات داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، گارد ساحلی لیبی در ۳ عملیات جداگانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۷ نفر از مهاجران غیرقانونی را در مناطق ساحلی این کشور نجات داده است.

الهادی محمد از مقامات آژانس امنیت بنادر و گارد ساحلی لیبی گفت: ۲۸۰ نفر از این مهاجران که در یک عملیات نجات یافتند از شهروندان کشور‌های مختلف عربی و آفریقایی هستند.

او با اشاره به اجرای عملیات نجات مهاجران در مناطق ساحلی شهر‌های زلیتن و قرابولی افزود، سایر مهاجران که سوار بر دو قایق لاستیکی بودند پس از نجات به مرکز پناهجویان در طرابلس منتقل شدند.

براساس گزارش اداره اطلاعات و رسانه نیروی دریایی لیبی، ۱۵۷ مهاجر غیرقانونی آفریقایی شامل زنان و کودکان نیز در دو عملیات جداگانه در مناطق ساحلی غرب لیبی نجات یافتند.

مهاجران نجات یافته خدمات و کمک‌های بشردوستانه پزشکی از مسئولان هلال احمر لیبی و خدمات نیرو‌های بین المللی دریافت کردند.

درپی بروز اغتشاش و ناآرامی در کشور‌های شمال آفریقا، مهاجران غیرقانونی کشور‌های مختلف آفریقایی تلاش می‌کنند با عبور از لیبی وارد مناطق ساحلی کشور‌های اروپایی شوند.

مقامات سازمان بین المللی مهاجرت در لیبی اعلام کردند، از ابتدای سال کنونی، در حدود ۱۷ هزار مهاجر غیرقانونی به منظور بازگشت به کشور‌های خود، داوطلبانه لیبی را ترک کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار