کارشناسان چینی: خطر جنگ در شبه جزیره کره به بالاترین سطح خود رسیده است

مشاوران دولت چین معتقدند خطر جنگ در شبه جزیره کره در بالاترین سطح خود طی چند دهه گذشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ مشاوران دولت چین معتقدند خطر جنگ در شبه جزیره کره در بالاترین سطح خود طی چند دهه گذشته است.

مشاوران ارشد دولت و افسران ارتش چین هشدار دادند تشدید روزافزون جنگ لفظی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نشان می‌دهد چین باید کاملا آماده جنگ در شبه جزیره کره باشد زیرا خطر جنگ در این منطقه هرگز تا این حد زیاد نبوده است.

«شی یین هونگ» از مشاوران ارشد دولت چین در کنفرانسی در پکن به منظور بررسی بحران در شبه جزیره کره گفت: «کره شمالی یک بمب ساعتی است».

وی که استاد روابط بین الملل دانشگاه «رنمین Renmin»‌نیز می‌باشد افزود: «ما تنها می‌توانیم انفجار این بمب ساعتی را به تاخیر بیندازیم به این امید که تاخیر آن بتواند روزی منجر به خنثی شدن چاشنی این بمب شود.»

مشاوران دولت چین هشدار داده اند اقدامات اخیر چین از جمله حمایت از تحریم‌های غرب علیه کره شمالی نشان می‌دهد پکن در حال از دست دادن کنترل و نفوذ خود بر بحران کنونی است.

­شی یین هونگ افزود شرایط فعلی در شبه جزیره کره به گونه‌ای است که می‌توان گفت: طی چند دهه گذشته خطر جنگ تا این حد زیاد نبوده است.

وی تصریح کرد جلوگیری از جنگی علنی خیلی دیر شده است زیرا ترامپ و کیم جونگ اون همچنان درگیر جنگ لفظی و تهدید علیه یکدیگر هستند.

وانگ هونگ گوآنگ از فرماندهان ارشد سابق ارتش چین و مشاور فعلی دولت نیز در این کنفرانس هشدار داد هر لحظه ممکن است جنگی در شبه جزیره کره آغاز شود به ویژه به این علت که آمریکا و کره جنوبی قرار است ماه مارس تمرین‌های نظامی مشترک سالانه خودشان را برگزار کنند.

وی افزود: «در شرایطی بسیار خطرناک به سر می‌بریم. چین باید پدافند‌های خود را برای جنگ بسیج کند.»

«وانگ شیو» از تحلیلگران موسسه مطالعات بین الملل چین نیز گفت: پکن از نقطه‌ای که می‌توانست تنش‌ها را در منطقه آرام کند عبور کرده است و درحال حاضر خطر در شبه جزیره کره در بالاترین سطح خود طی نیم قرن گذشته قرار دارد.

وی افزود: «مهم نیست که جنگی رخ دهد یا خیر. چیزی که جای تاسف دارد اینکه چین کنترل و نفوذ خود را برسر بحران کره شمالی از دست داده است.»

«جو فنگ» استاد دانشگاه «نانجینگ» گفت: چین باید خود را برای یک درگیری هسته‌ای فاجعه بار و انفجاری هسته‌ای و همچنین پیامد‌های ناشی از آن آماده کند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات اخیر خود در سازمان ملل متحد تلاش‌های بیشتر چین و روسیه را برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی خواستار شد.

شی یین هونگ با این اظهارات تیلرسون موافقت کرد و گفت: برقراری صلح و آرامش از دست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ خارج است و این چین و روسیه هستند که باید با همکاری یکدیگر کره شمالی و دشمنانش را در غرب متقاعد کنند از رویکرد تهاجمی خود عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/

مشاوران دولت چین از آمادگی برای جنگ در شبه جزیره کره خبر دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار