نخست‌وزیر قطر: محاصره ما رفتار غیرمتمدنانه کشور‌های محاصره‌کننده را برملا کرد

«عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» تاکید کرد محاصره قطر، نیت‌های سوء و رفتار غیرمتمدنانه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را برملا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر قطر، روز شنبه بار دیگر آمادگی کشورش را برای حل بحران بین کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از طریق گفتگو به گونه‌ای که حاکمیت و استقلال آن مخدوش نشود اعلام کرد. او در همین حال هرگونه تلاش برای اعمال قیمومیت یا مداخله در امور کشورش را رد کرد.

نخست وزیر قطر گفت: «روز ملی قطر امسال در زمانی از راه می‌رسد که کشور در محاصره ظالمانه قرار دارد. محاصره‌ای که همه اصول و مبانی بین‌المللی و الفبای تعامل میان کشور‌ها را زیر پا گذاشت و تنها هدف آن اعمال فشار بر قطر برای چشم‌پوشی از اصول خود و تحمیل قیمومیت بر این کشور بود تا قطر کشوری تابع و فرمانبردار باشد.»

آل ثانی تاکید کرد دولت و مردم قطر و جامعه بین‌المللی چنین تعاملی را نمی‌پذیرند و ادعا‌های مطرح شده علیه قطر صرفا تهمت‌ها و اتهاماتی بی اساس است. او افزود محاصره قطر نیت‌های سوء و رفتار غیرمتمدنانه کشور‌های محاصره‌کننده را برملا کرد.

این مقام قطری با اشاره به ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» افزود: کید و مکرشان به خودشان بازگشت و اقدام آن‌ها برای مردم قطر که توانستند با موفقیت این مرحله را پشت سر گذارند، منافع زیادی به همراه داشت.

آل ثانی خاطرنشان کرد موضع قطر از آغاز بحران آشکار و تغییر ناپذیر بوده و معتقد است گفتگو تنها وسیله برای پایان دادن به تنش کنونی است.

انتهای پیام/

تاکید  نخست‌وزیر قطر بر لزوم گفتگوی کشورهای عربی با دوحه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار