فعالیت 79 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در منطقه کاشان

مدیر درمان و مسئول درمان سوء مصرف اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 79 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در منطقه کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارد.

ابوالفضل دیگبری، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 76 مرکز از این مراکز دولتی و سه مرکز دیگر متعلق به بخش خصوصی است.

وی، با اشاره به پوشش 100 نفر هر مرکز در ماه افزود: در مرکزهای خصوصی ماهانه یک میلیون و 260 هزار ریال و در مرکزهای دولتی نیز ماهانه800 هزار ریال از خانواده معتادان بابت درمان دریافت می شود.

به‌گفته‌وی، معتادان با مراجعه به مرکزهای سوء مصرف مواد مخدر MMT  (متادون تراپی) اعتیاد را ترک نمی کنند بلکه با خوردن دارو زیر نظر پزشک از افزایش اعتیاد آنها جلوگیری و آسیبهای اجتماعی آنان نیز کاهش می یابد.

مسئول درمان سوء مصرف اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: تمام مرکزهای سوء مصرف مواد مخدر دارای یک سر تیم، پزشک، روان کاو، پرستار و مددکار با شرح وظایف هستند.

دیگبری، فعالیت این مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان و رصد نحوه فعالیت آنها برای کیفیت بخشی خدمات رسانی را خاطرنشان‌کرد و گفت: در صورت تخلف برای بار نخست تذکر شفاهی، بار دوم تذکر کتبی و در صورتی که تخلف تکرار شود ، پرونده مرکز درکمیته نظارتی که دستگاه های مختلفی اعم از فرمانداری، بهزیستی و ناجا عضو آن هستند، بررسی می شود.

دیگبری یادآور شد: اگر مرکزی برای چهارمین بار مرتکب تخلف شود، با ارجاع پرونده آن به دادگاه انتقلاب تعطیل می شود که در دو سال گذشته سه مرکز نیز در این منطقه به علت تخلف تعطیل شده اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار