رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان:

بهره گیری از محصول یخ خشک در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان گفت: از محصول یخ خشک در مدیریت شهری استفاده می شود.

بهره گیری از محصول یخ خشک در مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ روانبخش رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر کاربرد محصول یخ خشک در مدیریت شهری و بهره‌گیری از آن در این مجموعه گفت: کاربرد این محصول علاوه بر اینکه در دنیا به عنوان انرژی پاک و سبز شناخته می‌شود و در تولید برق، کترینگ‌های هواپیمایی، قطار و بیمارستان‌ها و همچنین تولید گل‌های هیدروپونیک به کار می‌رود، در مدیریت شهری و خدمات شهری نیز برای استفاده و شستشوی معابر، پاک‌سازی نماهای شهری، ماشین‌شویی و... کاربرد دارد.

وی در زمینه تولید محصول یخ خشک توسط سرمایه‌گذار همدانی در منطقه صالح‌آباد اظهار کرد: این محصول به عنوان انرژی سبز، هیچگونه اثر آلودگی و زیست محیطی در هوا ندارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذار تولید محصول یخ خشک با درخواستی از شورای اسلامی شهر تقاضای تولید مشارکتی با شهرداری همدان را داشته و دلیل آن امتیازات و بازار کاری است که شهرداری می‌تواند برای این پروژه‌ها ایجاد کند.

روانبخش با تأکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری در بخش تولید یخ خشک در مرحله نخست حدود 200 میلیارد ریال است، ادامه داد: این سرمایه‌گذار همدانی حدود 10 سال پیش با راه‌اندازی دستگاه‌های سی.اچ.پی یا تولید برق از سوخت گاز که به جای سوخت فسیلی است، فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه این محصول در صادرات می‌تواند با توجه به نبود گاز در اروپا بازار خوبی داشته باشد بیان کرد: این کارخانه تا 50 درصد در بخش یخ خشک تجهیز شده و در حال تکمیل است و به صورت آزمایشی محصولات خود را تولید می‌کند، اما در بخش تولید برق از سی.اچ.پی در حال تولید و فروش آن به وزارت نیرو است.

روانبخش در ادامه با اشاره به فرآیند کار این شرکت، افزود: این محصول سبز (یخ خشک) فقط از سوخت گاز طبیعی کربن دی اکسید رها شده در طبیعت ایجاد شده که این گاز با یک سری دستگاه‌های تبدیل‌کننده با حدود 87 درجه سانتی‌گراد زیر صفر به یخ خشک تبدیل می‌شود.

وی همچنین دیگر مصارف کاربردی این محصول را در شستن خودروها و موتور آن برشمرد و گفت: این محصول برای رشد و نمو گل‌های هیدروپونیک (گل‌هایی که در آب قرار می‌گیرند و با تغذیه از طریق ریشه در آب زندگی می‌کنند) هم قابل استفاده است که افشانه این ماده (یخ خشک) به گل رز موجب رشد و نمو بیشتر گیاه می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

محصول یخ خشک وارد مدیریت شهری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار