رئیس بازرسی ستاد امر به معروف:

بررسی پیشینه تمدن اسلامی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:بررسی پیشینه تمدن اسلامی یکی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام توانایی رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شامگاه شنبه در نشست حوزه و دانشگاه که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه به سمت بی‌تفاوتی‌ها در عرصه‌های رفتاری و نگرش پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ بی‌تفاوتی در جامعه در حال گسترش است افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است که دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه دارند.

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی افراد نادان در شبکه‌های اجتماعی به دنبال سیاه نمایی هستند و گاهی مواقع روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه پایین است.

توانایی با بیان اینکه روحیه مسئولیت پذیری در میان اساتید، طلاب دانشجویان نیاز به تقویت دارد افزود: روحیه و امید نیاز اصلی دانشجویان وجامعه اسلامی است و ما سه مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی را به برکت خون شهدا و روحیه مسئولیت پذیری پشت سر گذاشته‌ایم و امروز وارد جامعه اسلامی شده که بعد از آن وارد تمدن اسلامی می‌شویم.

وی با بیان اینکه روحیه مسئولیت‌پذیری بالای در کشور وجود دارد اظهار داشت: بیرجند شهری فرهنگی در کشور است و نیز اساتید حوزه و دانشگاه رسالت و وظیفه بزرگی بر دوش دارند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بدون پیشرفت فرهنگی به سامان نمی‌ر‌سد و امروز با پیشنیه‌ای بزرگ به قامت تمدن اسلامی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی با بیان اینکه تاسیس پژوهشکده‌های حوزه و دانشگاه در مراکز استان‌ها می‌تواند تولیدات موثری در بر داشته باشد افزود: بررسی پیشینه تمدن اسلامی یکی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه مواجه جدی حوزه و دانشگاه با نیازهای واقعی جامعه می‌تواند کمک زیادی در شکل‌گیری وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد اظهار داشت: یکی از عواملی که سبب شده تا حدی اهداف و برنامه‌های میان وحدت حوزه و دانشگاه به مقصد نرسد، اختلاف مبانی معرفت شناسی است.

انتهای پیام/ع

 

سفر رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خراسان جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.