مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل؛

ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل در اردبیل نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل در شهر اردبیل نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: آرامگاه امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی یکی از آثار غنی تاریخی شهر اردبیل محسوب می شود.

وی با اشاره به قرار گیری این بنا در قریه شیخ کلخوران که امروز بخشی از شهر اردبیل محسوب می شود، افزود: این مجموعه که شامل آرامگاه شیخ جبرئیل و تنی چند از حکام دوره صفوی است، به مانند سایر آثار تاریخی نیازمند مرمت و نگه داری دائمی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: طرح جامع  مرمت و ساماندهی بقعه در سال های اخیر تهیه شده و با این وجود به دلیل محدودیت اعتبارات تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است.

حاجی زاده با اذعان به اینکه اعتبار مرمت این اثر تاریخی از محل اعتبارات استانی تامین می شود، ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات صرفا مرمت و نگه داری اضطراری بقعه انجام شده است.
وی افزود: به منظور اجرای طرح مرمت نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم در سال آینده رقم مناسبی به این اثر تاریخی اختصاص یابد.

وی همچنین به توافق با برخی دستگاه های اجرایی برای نگه داری و حفاظت از این اثر اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در بهسازی باغ پیرامون بقعه شهرداری اردبیل مشارکت دارد.

انتهای پیام/ح

ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.