رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 17 هزار دانشجو به عتبات دانشگاهیان/ وام یک و نیم میلیون تومانی برای اعزام‌های هوایی

فقیهی گفت: در هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان 420 کاروان و در حدود 17 هزار نفر دانشجو اعزام می‌شوند.

17 هزار دانشجو امسال به عتبات دانشگاهیان اعزام می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات که صبح امروز در این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: در دوره هفدهم که از 15 مرداد آغاز و تا 6 آبان ادامه داشت، در مجموع  12 هزار نفر به عتبات اعزام شدند.

وی ادامه داد: در دوره گذشته 296 کاروان شامل 26 درصد پسران مجرد و  44درصد دختران مجرد اعزام شدند. 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان  افزود: در دوره هفدهم بیشترین اعزام‌ها به صورت  هوایی انجام شد که شامل 237 کاروان بود  و 60 کاروان هم به صورت زمینی اعزام شد.

فقیهی تصریح کرد: 51 درصد از دانشجویان اعزام شده در مقطع کارشناسی، 25درصد در مقطع کارشناسی ارشد و  8 درصد در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

تهران رکورددار اعزام دانشجویان به عتبات

وی اضافه کرد: در دوره گذشته استان تهران با 57 کاروان بیشترین اعزام را نسبت به شهرهای دیگر به خود اختصاص داد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان افزود: ثبت نام این دوره از25 آذر  آغاز و تا 15 دی ماه سال جاری ادامه دارد که اکنون در سومین روز ثبت نام بیش از 32 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره جزئیات ثبت نام اظهار کرد: بنا داریم در این دوره 420کاروان در حدود 17 هزار نفر دانشجو در دوره هجدهم اعزام شوند.

فقیهی با بیان اینکه هدف ما این است که در این دوره 17 هزار نفر از دانشجویان به عتبات اعزام شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها این است که دانشجویان با قرآن انس بیشتری پیدا کنند، همچنین یکی از برنامه‌هایی که در دوره هفتدهم اجرا شد، برنامه اولین سلام دانشگاهیان در نجف و کربلا بود و بعد از سفر نیز دانشجویان به قم اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: اعزام دانشجویان از اول بهمن آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد که در این میان 420 کاروان اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص دانشجویان مشمول نظام وظیفه گفت: طی تفاهم سازمان عتبات دانشگاهیان  و  سازمان نظام وظیفه، مجوز خروج از کشور دانشجویانی که مشکل نظام وظیفه دارند را تعهد می‌کند.

فقیهی ادامه داد: در این دوره برنامه‌های فرهنگی قبل، حین و بعد از سفر اجرا خواهد شد، همچنین برای دانشجویان برنامه ویژه زیارتی در کربلا و نجف اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: امسال دانشجویان می‌توانند از وام عتبات دانشگاهیان استفاده کنند که یک و نیم میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد برای دانشجویانی که هوایی اعزام می‌شوند و یک میلیون تومان برای دانشجویانی که زمینی اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شعار امسال را تفکر فاطمی و اقدام حسینی خواند و افزود: یک برنامه اپلیکیشن در سایت عتبات دانشگاهیان قرار داده شده که دانشجویان می‌توانند آن را دانلود کنند که در این طرح دانشجویان می‌توانند دوستان خود را دعوت کرده و لینک را به آنها ارسال کنند و از جوایز آن بهره‌مند شوند.

فقیهی تصریح کرد: یک بسته آموزش مجازی در سایت عتبات دانشگاهیان طراحی شده که دانشجویانی که این آموزش‌های مجازی را طی کنند و مدرک بگیرند، به آن‌ها تخفیف داده خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام عمره گفت: این اعزام‌ها پس از پایان دوره حج بررسی و اگر سازمان حج و زیارت مجوز را صادر کنند، اعزام دانشجویان به عمره انجام می‌شود.

فقیهی بیان کرد: مقدمات سفر‌های ارزان قیمت عتبات دانشگاهیان آماده شده و منتظر آخرین پاسخ‌ها هستیم، اگر اسکان دانشجویان فراهم شود، در ایام نوروز حدود 500 نفر اعزام خواهیم داشت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یادآورشد: امیدواریم این دوره هم مانند دوره گذشته استقبال خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اظهارات رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مورد دوره هجدهم اعزام‌ها

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار