رئیس دانشگاه امیرالمونین (ع) اهواز گفت: دانشگاه همواره پاسخ دهنده نیاز‌های روز جامعه و حوزه علمیه پاسخگوی نیاز‌های فطری، معنوی و فکری جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهوازبیان داشت: امام با آوردن حوزه و دانشگاه به صحنه انقلاب تقابل این 2 نهاد مهم را به تعامل تبدیل و سبب هم افزایی و هم پوشانی حوزه و دانشگاه در مسیر اهداف انقلاب حرکت کنند.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تلاش بر این بود که بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها یک رویارویی ایجاد بشود و اینگونه القا می‌شد که نوعی واپس گرایی در حوزه‌ها و گرایش به نوگرایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که این تفکرات این دو نهاد را در تقابل قرار می‌داد. همچنین در تخریب دین، تلاش می‌کردند حوزه‌ها را بدنبال مسائل حاشیه‌ای معرفی کنند و تفکر دین افیون جامعه است، را رواج می‌دادند.

رئیس دانشگاه امیرالمونین (ع) اهواز با بیان اینکه امام خمینی (ره) این 2 نهاد را با هم به صحنه انقلاب آوردند، افزود: امام با این اقدام تقابل این 2 نهاد مهم را به تعامل تبدیل کردند و سبب شدند حوزه و دانشگاه با هم افزایی و هم پوشانی در مسیر اهداف انقلاب حرکت کنند.

سودانی گفت: این 2 نهاد هر کدام رسالتی را بر عهده دارند، دانشگاه همواره پاسخ دهنده نیازهای روز جامعه و حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای فطری، معنوی و فکری جامعه است.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین اهواز افزود: حوزه علمیه مانند روح جامعه و دانشگاه مانند جسم جامعه است که این 2 همواره باید با هم باشند تا به مقاصد عالی برسند.

سودانی بیان کرد: مظهر تجلی حوزه و دانشگاه شخصیتی مانند شهید دکتر مفتح است که از نخبگان حوزه و هم دانشگاه بود و همین عامل سبب شد که دشمن اقدام به ترور وی کند.

استاد دانشگاه امیرالمومنین درباره‌ حضور روحانیون در عرصه‌های دانشگاهی نیز گفت: در حال حاضر روحانیون در دانشگاه پاسخگوی مسائل اعتقادی و شبهات دانشجویان هستند که این یکی از وظایف روحانیت است، ولی نکته مهم‌تر ایجاد ارتباط عاطفی توسط روحانیون با دانشجویان است که سبب می‌شود دانشجویان بتوانند در مسائل دینی و اعتقادی الگو بگیرند و اخلاق اسلامی را از رفتار و اخلاق روحانیون الهام بگیرند.

انتهای پیام/م

امام خمینی (ره) تقابل حوزه و دانشگاه را به تعامل تبدیل کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.