نماینده پارلمان مالی در نشست اضطراری کمیته فلسطین مجالس اسلامی:

هرگز موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

نماینده پارلمان مالی گفت: هرگز تصمیم اخیر در رابطه با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

هرگز موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هونورابل مالوگ نماینده پارلمان مالی امروز دوشنبه (27 آذرماه 96) در نشست اضطراری کمیته فلسطین، اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد به عنوان یکی از سخنرانان این نشست طی سخنانی اظهار کرد: ما در این نشست می‌خواهیم موضع رسمی دولت مالی را درباره تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال پایتخت قدس اعلام کنیم.

وی افزود: دولت جمهوری مالی با دل‌مشغولی اعلام می‌کند که عنوان این مسئله و پایتختی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب تأسف است که نمی‌تواند در راستای صلح موثر باشد.

نماینده پارلمان مالی در نشست اضطراری کمیته فلسطین همچنین تصریح کرد: ما می‌بینیم که آمریکا قطعنامه‌های شورای امنیت درباره این موضوع را نقض کرده است و هیأت همراه من با توجه به تمامی محکومیت‌های انجام شده در این خصوص از تصمیم حمایت از فلسطین دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین ما از ابتکاری که در این رابطه اتفاق افتاد هم حمایت می‌کنیم، ابتکاری که منجر به انتقال موضوع تصمیم اخیر آمریکا به سازمان ملل است. این امر همین امروز باید به شورای امنیت انتقال یابد.

مالوگ با بیان اینکه موضوع تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس شریف باید از طریق اجماع حل شود، گفت: جمهوری مالی از پیش‌نویس قطعنامه در این رابطه حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما هرگز تصمیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم بیان کرد: لذا این اتحادیه باید حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز دارد و در نهایت امیدواریم که فلسطین به صلح و آرامش برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار