کبدی از رشته های ورزشی موفق در ایلام

رئیس هیئت کبدی استان ایلام گفت:کبدی استان ایلام یکی از فعال ترین هیئت های کبدی در کشور محسوب می شود.

  کبدی از رشته های ورزشی موفق در ایلامبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ غلامرضا رئوفی رئیس هیئت کبدی استان ایلام دعوت اظهار کرد: ورزش کبدی در سال ۸۷ در استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است هیئت کبدی استان ایلام یکی از فعال ترین هیئت های کبدی در کشور محسوب می شود این رشته ورزشی در قسمت بانوان ۴۵ نفر ورزشکار سازمان یافته را دارد  بانوان ورزشکار این رشته ورزشی  موفقیت های  را تاکنون در این زمینه کسب کردند.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار رشته کبدی در سال ۹۵ توانستند مقام سوم مسابقات لیگ برتر باشگاهی کشور را کسب کنند، امسال نیز در مرحله  مقدماتی مسابقات  لیگ برتر که در استان زنجان برگزار شد، بانوان کبدی کار توانستند به مرحله بعد صعود پیدا کنند و قرار است مرحله نهایی این مسابقات در سه ماهه سال جاری برگزار شود.

وی افزود: در حوزه بانوان خانم فاطمه منصوری، هانیه منصوری، فاطمه امیدی از بازیکنان ایلامی  دعوت شده به تیم ملی هستند که اخیرا در مسابقاتی که از یکم تا ششم آذر ماه در استان گلستان برگزار شد، توانستند مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص دهند. خانم زهرا یوسفی نژاد نیز به عنوان مربی تیم ایلام و در عین حال به عنوان کمک مربی در معیت تیم ملی ایران است.

رئوفی تصریح کرد: سال گذشته محمد امین نوربخش از استان ایلام به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده و قرار است این  مسابقات در بخش آقایان در لیگ دسته اول در اسفند ماه برگزار شود.

نبود حامی و اسپانسر در کبدی استان ایلام

رئوفی از نبود حامی و اسپانسر در این رشته ورزشی در استان گلایه کرد و گفت: تنها منبع تامین کننده مالی هیئت ورزش کبدی ایلام برای اعزام مسابقات، اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی گفت: اسپانسر و حامی در زمینه این رشته نداریم، همچنین نیازمند داشتن یک فضای ورزشی که به صورت اختصاصی در اختیار هیئت کبدی قرار گیرد، هستیم.

وی افزود: با توجه به موفقیت ها و عملکرد مطلوب هیئت کبدی استان قرار است یک فضای اختصاصی در اختیار ورزشکاران این رشته ورزشی قرار گیرد.

عملکرد بالای ورزش کبدی در ایلام

زهرا یوسفی نژاد  مربی تیم  کبدی استان ایلام  اظهار کرد: ورزش کبدی نزدیک به ۱۰ سال در استان ایلام راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است، در مدتی که این تیم در استان تشکیل شد همیشه در سطح بالایی بودیم و مقام های در این زمینه نیز به دست آوردیم.

وی گفت: در آذر ماه امسال مسابقات آسیایی این رشته ورزشی که به میزبانی استان گلستان برگزار شد، تیم ایلام توانست در این راستا مقام سوم را کسب کند، این مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و تیم های قوی مانند هند، پاکستان، کره جنوبی شرکت کنندگان در این مسابقات بودند.

وی ادامه داد: ورزش کبدی نیازمند دو اصل مهم چابکی و قدرت بدنی است که بازیکن با پیشرفت مواجه شود. این دو اصل به مرور و گذشت زمان به دست می آید.

از ورزش کبدی در ایلام حمایت نمی شود

وی افزود: با وجود این که هر سال در رشته کبدی بازیکنان ما مقاماتی کسب می کنند اما هنوز این رشته در استان شناخته نشده است و نیاز به این داریم که  بازیکن جذب کنیم  به این دلیل از این رشته حمایت نمی شود.

یوسفی نژاد افزود: بعد از کشور هند، ایران در رشته کبدی حرف اول را می زند، به مدت ۵ سال عضو تیم ملی و ۲ سال نیز مربی تیم ملی هستم،  به صورت روزانه روزی ۲ الی ۳ ساعت تمرین داریم اما در ایام نزدیک مسابقات این تمرینات به ۶ ساعت ارتقا پیدا می کند زیرا نیاز به تمرینات فشرده است تا سرعت بازیکنان بالا رود بنابراین هر اندازه طول زمان تمرینات بیشتر باشد توانایی و کارایی بازیکنان بالاتر می رود.

وی گفت: تنها خواسته ما کمک و حمایت است، این تیم بدون هیچ کمکی و با مشکلات زیادی توانست به این جایگاه برسد و اگر در این زمینه حمایت شود مطمئنا می تواند جایگاه بالاتری به دست آورد.

با توجه به استعدادهای خوبی که استان ایلام در زمینه رشته ورزشی کبدی دارد نیاز است شرکت های بزرگ نفت و گاز که در استان حضور دارند به عنوان اسپانسر از این تیم ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ع

وضعیت ورزش کبدی  و بی حمایت از این رشته ورزشی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.