معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دامغان:

طرح های تحقیقاتی توسط دانشگاه دامغان اجرا می شود

شش طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه توسط دانشگاه دامغان در دست اقدام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید علی پور موسوی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دامغان گفت: ۲۲ مقاله علمی، پژوهشی و ۸۳ عنوان کتاب در این دانشگاه طی سالجاری به چاپ رسیده و همچنین شش طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه نیز در دست اقدام است.


وی افزود: این ششطرح تحقیقاتی و پژوهشی خارج از دانشگاه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اجرا شده و عمده آنها در زمینه های علوم تربیتی، زمین شناسی و ریاضی بوده است.


معاون پژوهشی دانشگاه دامغان تصریح کرد: طرح سازمان آب منطقه ای مازندران به مبلغ یک میلیارد ریال، دو طرح از صندوق حمایت از پژوهشگران به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، یک طرح پژوهشگاه علوم بنیادی به مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال، یک طرح در زمینه علوم زمین از سوی شورای اسلامی شهر کلاته رودبار دامغان با مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال و یک طرح با یک شرکت وابسته به صنایع دفاعی کشور به مبلغ ۷۵ میلیون ریال از مهمترین طرح های پژوهشی خارج از دانشگاه دامغان است.


پور موسوی افزود: طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس هشت دانشکده فعال این دانشگاه در زمینه های علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی طبقه بندی می شود.


وی افزود: در این مقوله می توان به راه اندازی شرکت های فناور اشاره داشت که منجر به ایجاد سه شرکت فناوری در زمینه علوم تربیتی، سه شرکت فنی و مهندسی و یک شرکت علوم کامپیوتر و ریاضی شده است.


معاون پژوهشی دانشگاه دامغان اظهار داشت: دو میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال در آمد حوزه پژوهش طی سال ۹۵ و یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال در آمد حوزه پژوهش در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.


انتهای پیام/ د


اجرای طرح های تحقیقاتی توسط دانشگاه دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.