دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد:

چالش در آموزش و پرورش با اجرا نشدن سند تحول

نوید گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند عزم ملی است، اگر این مطالبه مسولان و مردم را اجابت نکنیم با چالش در آموزش و پرورش مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست بررسی دستاوردها، نقد و نظر و چشم انداز سند تحول که با حضور وزیر، معاونان وزیر، مدیران کل حوزه ستادی، جمعی از روسای مناطق تهران و کارشناسان آموزش و پرورش به مناسبت ششمین سال رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سالن حجاب تهران برگزاری شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند کمک و مشارکت مردم و دستگاه های مختلف است.

آموزش و پرورش از کاستی‌های زیادی رنج می‌برد

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزس و پرورش با اشاره به 22 آذر ماه روز رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش موجود، از کاستی های زیادی رنج می برد اگر تحولی ایجاد نکنیم اهداف آموزش و پرورش محقق نمی شود و این خواسته همه مسولان نظام است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند عزم ملی هستیم، خاطرنشان کرد: رهبری، رئیس جمهور و مجلس خواهان اجرای سند هستند که اگر این مطالبه مسولان و مردم را اجابت نکنیم با چالش در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد.

دبیرکل شورای عالی آموزس و پرورش افزود: حرکت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت رشد دهنده‌ای است و امروز بیش از گذشته در دستور کار قرار دارد و انسجام در برنامه های آموزش و پرورش از جمله دستاوردهای این سند است.

نوید گفت: تدوین، تصویب و تبلیغ سند تحول بنیادین تاکنون انجام شده و هم اینک در مرحله تبیین سند هستیم.

وی به فعالیت شورا در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: رویه شورا از مرکز قانونگذاری، به مرجع سیاستگذاری و نظارت بر سیاست های آموزش و پرورش، اشاعه فرهنگ تحول خواهی، تحول آفرینی و گفتمان سازی سند تحول در سیستم آموزش و پرورش تبدیل شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزس و پرورش با بیان این که سال آینده، سال تبیین مفاهیم سند در مراجع تصمیم گیر با هدف ایجاد عزم ملی است، گفت: تغییر وضع موجود، مشکل مالی و انسانی از چالش های اجرای سند تحول است که همکاری همه نهادهای ذیربط و مشارکت مردم برای اجرای کامل سند تحول را ضروری می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار