مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افتتاح 105 هزار واحد مسکن مهر در تبریز/ ارتقای کیفیت زندگی، اولویت اصلی در طرح تفضیلی شهر تبریز

اخلاقی، از افتتاح 105 هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: 120 هزار واحد مسکن مهر در تبریز ساخته شده که تا به امروز 105 هزار از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

افتتاح 105 هزار واحد مسکن مهر در تبریز/ ارتقای کیفیت زندگی، اولویت اصلی در طرح تفضیلی شهر تبریزبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اخلاقی مدیر کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به لحاظ ظرفیت و پتانسیل های اقتصادی، صنعتی، تجاری و بازرگانی از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: این استان از نظر موقعیت جغرافیایی نقش بسیار مهمی در ارتباطات باری ایجاد می کند و در همین راستا پروژه های بسیار مهمی در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه در بخش آزادراهی و بزرگراهی و  نیز وجود کریدور شمال به جنوب و اتصال آن به کریدورهای بین المللی پروژه های بسیار زیادی تعریف شده است، افزود: برای آنکه این پروژه ها توجیه اقتصادی پیدا کنند باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

اخلاقی اظهار کرد: در آستانه سال 2018 شهر تبریز به عنوان مبدأ گردشگری کشورهای اسلامی شناخته شده و به همین منظور باید تدارک لازم جهت جذب گردشگری  و معرفی استان در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با طرح های جامع و تفضیلی ارتقای کیفیت زندگی را محور اصلی قرار داده ایم تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی در کلان شهرها از نظر تأمین سرانه زیست شهری از مهمترین مواردی است که در طرح تفضیلی محور قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: کیفیت زندگی را سرلوحه تمام طرح های خود قرار داده ایم.

اخلاقی در ادامه به مسکن مهر استان آذربایجان شرقی اشاره کردو یادآورشد: 120 هزار واحد مسکن مهر در این استان قرار دارد که 105 هزار واحد از آنها را افتتاح و تا پایان سال مابقی این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

اخلاقی گفت: تنها چند پروژه مسکن مهر به دلیل مشکلات موجود از سوی تعاونی ها باقیمانده که در حال رفع و ساماندهی این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه شهر تبریز یکی از گسل خیزترین مناطق زلزله به شمار می رود اضافه کرد: به همین منظور طرح تعیین گسل شمال تبریز را طراحی کرده ایم که بر اساس آن مشخص شود که چه ساختمان هایی در این مناطق باید ساخته و چه ساختمان هایی باید تخریب شود.

اخلاقی افزود: براساس این طرح در ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی و نیز مقاوم سازی واحدهای مسکونی گام های بسیار بلندی برای رسیدن به نقطه مطلوب برداشته ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در پایان از راه اندازی بزرگترین مرکز تجارت جهانی در تبریز خبر داد و گفت: این پروژه در بزرگترین میدان شهر تبریز قرار دارد که به زودی به بهره بردار می رسد.

انتهای پیام/

کیفیت زندگی را سرلوحه تمام طرح های خود قرار داده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار