بیش از ۲۶ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اینکه ۷۲۳ روستای استان شرایط پرداخت زکات را دارند، گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۲۶ میلیارد ریال زکات جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی در نشست با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در 8 ماهه گذشته دو میلیارد و670 میلیون تومان شامل زکات واجب، مستحب، کفارات، فطریه عام و سادات جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 320 درصد رشد داشته است، افزود: سال گذشته از محل پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان مبلغ یک میلیارد و 346 میلیون تومان جمع آوری شد.

محبی با بیان اینکه در چند سال اخیر زیرساخت‌های خوبی در کمیته امداد در خصوص زکات فراهم‌ شده است، افزود: در زمینه تبلیغات و آگاه‌سازی مردم در سطح وسیع و هزینه کرد زکات کارهای خوبی انجام‌شده و همچنین بانک اطلاعات مؤدیان زکات طراحی‌شده و در اختیار مؤدیان قرار می‌گیرد و تمام زکاتی که پرداخت می‌کنند همه در شناسنامه زکات آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 723 روستای کهگیلویه و بویراحمد شرایط پرداخت زکات را دارند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زکات باید نهادینه و احیاء شود و امید است بتوانیم از این ظرفیت برای حمایت از محرومین و توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.

محبی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است، بیان کرد: ما به‌عنوان عاملان زکات، وظیفه‌داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری هشت همایش زکات تا پایان سال و در سال آینده در ادارات کمیته امداد استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها برای تبلیغات در خصوص زکات و فرهنگ‌سازی در این زمینه برگزار می‌شود و هزینه‌های همایش‌ها به‌صورت مشترک پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/غ

 برپایی همایش زکات در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.