رئيس انجمن دندانپزشكان عمومى ايران:

٣ دقیقه آموزش؛ براى ارتقا سلامت دهان و دندان در کشور/ در حوزه بهداشت دهان و دندان موفق نبودیم

شهنى‌زاده گفت: با وجود اجراى برنامه وارنيش فلورايد در حوزه بهداشت و پيشگيرى دهان و دندان موفق نبوديم.

٣ دقیقه آموزش در مطب‌های دندانپزشکى براى ارتقا سلامت دهان و دندان/در حوزه بهداشت دهان و دندان موفق نبودیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهنى زاده رئيس انجمن دندانپزشكان عمومى ايران در نشست خبرى سمپوزيرم جايگاه سلامت دهان در نظام سلامت که امروز برگزار شد؛ گفت: اين سمپوزيوم كه در بيستم دى ماه در مركز همايش هاى برج ميلاد برگزار مى شود، ما تلاش كرديم تا همه كسانى كه در ارتقاى سلامت دهان و دندان نقش دارند در اين سمپوزيوم حضور داشته باشند.

وى ادامه داد: بهداشت و پيشگيرى دهان و دندان از وظايف دستگاه هاى دولتى و وزارت بهداشت به عنوان توليت سلامت است، اما اين موضوع در اساسنامه انجمن هاى نيز آمده است تا در ارتقا سلامت دهان و دهان قدم برداريم.

رئيس انجمن دندانپزشكى عمومى ايران عنوان كرد: سلامت دهان و دندان فقط به پيشگيرى از پوسيدگى و بهداشت مربوط نيست بلكه به سلامت روان و بافت نرم دهان نيز ارتباط دارد.

وى افزود: در بسيارى از كشورهاى غربى ميزان دندان هاى پوسيده به صفر رسيده، اما در كشور ما با وجود اجراى برنامه وارنيش فلورايد و فيشور سيلندر در بهداشت و پيشگيرى دهان و دندان موفق نبوديم.

ميزان پوسيدگى در كشور به صورت تثبيت شده وجود دارد

شهنى عنوان كرد: با وجود انجام اقداماتى كه در سال هاى گذشته انجام شده اما همچنان شاهد آن هستيم كه ميزان پوسيدگى در كشور به صورت تثبيت شده وجود دارد.

وى با اشاره به اقدام جديد در دندانپزشكان عمومى به منظور ارتقا سلامت دهان و دندان گفت: در تلاشيم از همه دندانپزشكان دعوت كنيم تا هر مطب دندان پزشكى تنها محلى براى درمان نباشد، بلكه مطب هاى دندانپزشكى به مكانى براى ارتقا بهداشت و پيشگيرى تبديل شود.

شهنى زاده افزود: در واقع در اين طرح در نظر داريم تا هر دندان پزشک به هر مراجعه كننده سه دقيقه آموزش بدهد و با توصيه ها كارى كنيم تا هر فرد حداقل يک بار در روز مسواک بزند.

رئيس انجمن دندانپزشكى عمومى ايران عنوان كرد: امروز بحث سلامت دهان و دندان به صورت يک روش همگانى وارد عرصه دندان پزشكى شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار