۳۰۴ مرگ غیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۸ ماهه امسال ۳۰۴ مرگ غیر طبیعی در این استان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کامبیز امینی اظهار داشت:در 8 ماهه امسال تعداد 377 مورد معاینه اجساد و صدور جواز دفن در ادارات پزشکی قانونی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد268 نفر مرد و 108 نفر زن و 1 نفر نامعلوم بوده است، عنوان کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته تعداد 310 نفر بوده که به میزان 6.21 درصد رشد داشته است.

امینی با اشاره به اینکه از تعداد کل اجساد معاینه شده 304 مورد معاینات اجساد با مرگ‌های غیر طبیعی بوده که از این تعداد 222 مرد و 82 نفر زن بوده‌اند، ادامه داد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته تعداد 259 نفر بوده که 3.17 رشد داشته است.

وی تصریح کرد: مرگ‌های غیر طبیعی مرگ‌هایی هستند که به دنبال مداخله یک یا چند عامل خارجی همانند عوامل فیزیکی شیمیایی روانی و مکانیکی بوقوع پیوسته باشد و سوانح ترافیکی، غرق شدگی، خودکشی، انواع مسمومیت‌ها، مرگ در اثر سلاح گرم، مواد مخدر و غیره از جمله مرگ‌های غیر طبیعی هستند.

امینی ابراز کرد: بر اساس سالنامه آماری سال95 سازمان پزشکی قانونی کشور، میزان متوفیات ناشی از مرگ غیر طبیعی بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت در استان کهگیلویه وبویراحمد 1.50 درصد اعلام شده که از متوسط کل کشور بالا‌تر بوده است.

انتهای پیام/غ

 افزایش بیش از 3 درصد مرگ های غیر طبیعی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.