نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : از سال ۹۳ تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد روستاهای استان خراسان شمالی مقاوم‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است ، گفت : از ابتدای سال ۹۳ تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویان کمیته امداد در استان خراسان شمالی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

عباس اهرابی ارائه تسهیلات برای ساخت و بهسازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد برشمرد و افزود : برای هر واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده به‌طور میانگین بیش از ۲۰ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل ، منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی و آورده مددجویان صرف شده است.

اهرابی با بیان این که در سال جاری ساخت مسکن مناسب و مقاوم‌سازی خانه‌ها بر اساس مطالعات باید درمجموع دو هزار و ۷۰۰ مسکن روستایی مددجویان در استان نوسازی و مقاوم‌سازی شود ، اظهار کرد : خواستار هماهنگی بیشتر بانک‌ها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریع‌تر این طرح شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تأکید کرد: نباید در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، سخت‌گیری تضمین بانکی و یا هزینه‌های اضافی به مددجویان روستایی عزیز این استان تحمیل شود.

وی تصریح کرد : برخورداری تمامی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از بیمه حوادث واحدهای مسکونی ، توسعه اشتغال روستایی ، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی شغل‌های متناسب با عرصه‌های طبیعی روستاهای خراسان شمالی و همچنین پیشگیری از مهاجرت ازجمله خدماتی است که هم‌اکنون ارائه می‌شود.

انتهای پیام/آ

یازسازی هزار و 200 واحد مسکونی مددجویان در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.