چاپ 40 عنوان کتاب در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج)

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 40 عنوان کتاب در این مرکز به چاپ رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین قاسمی اظهار کرد: به تازگی کتاب «مشق آخر» درباره شهیده زینب کمایی و 6 بانوی شهید دیگر در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان(عج) به چاپ رسیده است و در واقع می‌توان گفت که این مرکز هر هفته یک کتاب جدید آماده انتشار کرده است.

 وی افزود: کتاب «دخترک پابرهنه» در آستانه رونمایی قرار دارد و حدود 19 کتاب دیگر هم در انتظار چاپ و انتشار است.

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: نقد و بررسی کتاب‌های خود را در دستور کار قرار داده‌ایم، باید بتوانیم کتاب را از لحاظ قلم نوشتن، صفحه‌آرایی و طراحی جلد به کیفیت قابل قبولی برسانیم تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و نقد کتاب هم با همین هدف و برای قوت بخشیدن به قلم‌ها و پویایی بیشتر روایت‌ها شکل گرفته است.

وی از رونمایی یک مستند کتاب هم خبر داد و گفت: نخستین مستند کتاب مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه (عج) با عنوان «گردان قاطریزه» در دهه فجر رونمایی خواهد شد که مستند آن به کارگردانی سید مجتبی خیام‌الحسینی در جشنواره سال گذشته عمار عنوان فانوس زرین را به خود اختصاص داد و ویراستاری و صفحه‌آرایی آن هم به زودی به اتمام خواهد رسید، 4 عنوان دیگر هم به این سبک در مرحله اجرا قرار دارد که کارهای جدیدی خواهد بود.

قاسمی یادآور شد: نویسندگانی که در چاپ کتاب‌ها با مرکز حفظ آثار سپاه همکاری می‌کنند هم از رزمندگان دفاع مقدس هستند که خاطرات خود را بازگو کرده‌اند و هم از نویسندگانی‌اند که با علاقه‌مندی وارد این حوزه شده‌ و آموزش‌دیده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که برنامه مشترکی را با دانشگاه راه‌اندازی کنیم تا هم رزمندگان، آموزش آکادمیک را در محیط دانشگاه دریافت کنند و هم دانشجویان علاقه‌مندی که تمایل دارند در حوزه ادبیات دفاع مقدس وارد شوند، بستر مناسبی داشته باشند، این طرح با عنوان «رزمنده دانشجو، دانشجوی رزمنده» در مرحله تدوین قرار دارد و به زودی مراحل اجرایی آن هم عملیاتی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

تدوین طرح «دانشجوی رزمنده و رزمنده دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.