جهانیان: هیچ اصراری به تیمداری ندارم/ نفت در نقطه منفی گیر افتاده است

مالک باشگاه نفت تهران در نشست خبری عصر امروز خود توضیحاتی را درمورد وضعیت این باشگاه ارائه کرد.

جهانیان: هیچ اصراری به تیمداری ندارم/ نفت در نقطه منفی گیر افتاده استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا جهانیان در نشست خبری امروز (شنبه) بیان‌کرد: مشکلاتی در ورزش و فرهنگ وجود دارد که باید از سوی خبرنگاران که چشم و زبان جامعه هستند به مسئولان منتقل شود. خوشحال می شوم هرچه در ذهن دارید بپرسید و به من رحم‌ نکنید چراکه با شفاف سازی برای شما ابهام های جامعه از بین می رود.

نفت از هیچ رانتی استفاده نمی کند

باشگاه نفت تهران خصوصی است و بدون هیچ رانت و حمایت دولتی فعالیت می کند. برای من عجیب است که چرا اداره ورزش به عنوان نهادی که مسئولیت ایجاد شور و اشتیاق برای جوانان و رفع مشکلات باشگاه ها را دارد این مسائل را به وجود می آورد. تعجب می کنم چرا وزارت ورزش سیاسی است و مسئول اداره ورزش کار شکنی می کند. جلوی حضور ما در نقل و انتقالات و مجمع فدراسیون فوتبال را گرفتند. هر زمان می خواهیم کاری انجام دهیم می گویند پروانه فعالیت ندارند. دیون باشگاه نفت به دلیل بی نظمی های سه سال اخیر بوده است اما جلوی فعالیت های جهانیان در ورزش را می گیرند.

نفت از نقل و انتقالات محروم است اما بازیکنانش فسخ قرارداد می کنند

برای ما نامه زده اند که نقل و انقالات نفت ممنوع است اما در شرایطی که بازیکنانمان به راحتی قراردادشان را فسخ می کنند نمی توانیم قرارداد کادرفنی جدید مان را ثبت کنیم.

بازیکنان نفت را به رستوران دعوت می کنند و از آن‌ها خبر می گیرند

با دعوت بازیکنان نفت به برخی رستوران ها و کسب خبر از آن ها آرامش تیم ما را به هم ریخته اند و سبب شده اند حامی مالی نفت از بین برود. همه می خواهند به تیم نفت ضربه بزنند. اگر بدانم اقدام های گلمحمدی به سود تیم ماست از آن ها حمایت می کنم اما هیچ یک از آن ها به سود ورزش نیست.

او درمورد توقیف اموال باشگاه نفت به دلیل شکایت یک آژانس هواپیمایی تصریح کرد: این شکایت مربوط به 2 سال قبل است و پیش از حضور ما در باشگاه چنین حکمی صادر شده است. البته مسئولان این آژانس حق دارند برای رسیدن به مطالباتشان حکم توقیف اموال باشگاه را دریافت کنند.

مشکل مالیاتی نفت تهران را حل کردیم

جهانیان درباره ادعای گلمحمدی مبنی بر عمل نشدن هیچ یک از تعهدات مالک باشگاه نفت گفت: روزی که باشگاه به من تحویل داده شد، صورت جلسه ای بین نماینده هیئت واگذاری، نماینده اداره ورزش و جوانان، نماینده وزارت نفت و من تنظیم شد تا به تعهدات عمل کنیم. البته در همان زمان به دلیل مشکل مالیاتی باشگاه و صدور نامه از سوی اداره مالیات، گلمحمدی اعلام کرد نمی توانم به باشگاه نفت سرویس بدهم اما در ادامه عنوان شد پروانه فعالیت یک ماهه و موقت برای من صادر شود. در همان زمان قرار شد با رفع مشکل مالیات، پرداخت دیون باشگاه، پرداخت بدهی 450 میلیون تومانی نفت تهران به ورزشگاه تختی پروانه فعالیت دائمی من صادر شود. با وجود اینکه هیچ مدارک مستندی از مدیران قبلی باشگاه درباره دارایی به ما نرسید شروع به جمع آوری این اسناد کردیم و توانستیم در 25 روز آن ها را به دست آوریم. برهمین اساس تقاضا کردیم ماده 251 اعمال شود. در این راه کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی هم کمک کرد چراکه باشگاه نفت 35 میلیارد تراز منفی دارد و نبایست مالیات بردرآمد بدهد. باشگاه نفت درآمدی ندارد که بخواهد این مالیات را پرداخت کند.

بازیکن و باشگاهی که درآمد ندارد نباید مالیات دهد

او ادامه داد: باشگاهی که دریافتی و سودی ندارد و بازیکنی که پولی نگرفته است به چه دلیل باید مالیات بدهد. باید باشگاه نفت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد درآمد داشته باشد تا حدود۱۷ میلیارد بدهی بدهد در غیر این صورت لزومی به پرداخت این مالیات وجود ندارد.

جهانیان خاطرنشان کرد: در نهایت وزیر اقتصاد دستور داد عملیات اخذ مالیات از باشگاه نفت متوقف و اجازه ثبت پروانه فعالیت باشگاه به نام نفت طلاییه تهران صادر شود. البته مسئولان اداره دارایی نتوانستند اسنادی ارائه دهند که براساس آن بدهی مذکور را پرداخت کنیم. با این حال گل محمدی اصرار داشت که بدهی مالیاتی باشگاه نفت قسط بندی و به صورت نقدی پرداخت شود.

برخی قراردادهای باشگاه نفت صوری بود

مالک باشگاه نفت تهران تصریح کرد: نخستین بحث ما برای دریافت پروانه باشگاه نفت که بحث بدهی مالیاتی بود، به این طریق حل شد اما از آنجاییکه در سال های اخیر بی نظمی های زیادی درباره بدهی های نفت تهران وجود داشته است و کمیته واگذاری هم اسناد بدهی به اشخاص حقیقی را در اختیار ما قرار نداده بود تا حدی برای پرداخت بدهی ها به مشکل خوردیم‌. البته باید بگویم برخی کارمندان وزارت نفت که از این وزارت خانه پاداش و حقوق می گیرند با قراردادهای صوری نامشان را بین طلبکاران باشگاه نفت ثبت کرده اند. جمع مطالبات این شکلی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. البته وزیر نفت با اعتراض به این امر دستور داده کارمندان متخلف وزارت نفت این مبلغ را بازگردانند. البته برخی قراردادها هم دستکاری شده و رقم آن ها افزایش یافته است. بخش خصوصی روی محاسبات مالی اش نظارت دقیقی دارد و سازمان بازرسی هم پیگیر قراردادها است. باید میزان واقعی بدهی باشگاه نفت مشخص و به ما ابلاغ شود.

به اداره کل ورزش اعلام کردیم بدهی نفت به ورزشگاه تختی را از مطالباتمان در سازمان‌لیگ دریافت کنند

جهانیان درباره بدهی باشگاه نفت تهران به ورزشگاه تختی گفت: از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان تهران درخواست کردیم درباره دلیل مماشاتشان با مدیران قبلی باشگاه نسبت به پراخت طلب ۴۵۰ میلیون تومانی ورزشگاه تختی پاسخگو باشند. با وجود اینکه این بدهی کتبا به ما ابلاغ نشده است و به صورت شفاهی نمی توانیم پولی پرداخت کنیم برای نشان دادن حسن نیتمان اعلام کردیم بدهی باشگاه نفت به ورزشگاه تختی از محل مطالباتمان در سازمان لیگ که رقمی حدود ۵ میلیارد تومان است پرداخت شود. این تعهد هم حل شد.

نمی دانم ناکامی نفت تهران چه افتخاری برای گل محمدی دارد

او افزود: باور کنید ناکامی نفت تهران در کارنامه مدیریتی گل محمدی هم ثبت می شود و در سال های آینده می گویند یک باشگاه لیگ برتری به دلیل همکاری نکردن اداره کل ورزش و جوانان سقوط کرد. نمی دانم این چه افتخاری برای گل محمدی دارد؟ کارشکنی علیه باشگاه نفت چه سودی دارد؟ متاسفانه دوستان به جای اینکه به یک بخش خصوصی که به هیچ جایی بدهکار نیست کمک کنند تنها دنبال کارشکنی هستند‌. از جیبمان هزینه می کنیم. حامیان مالی هم برای همکاری نیاز به رویت پروانه نمایش باشگاه دارند اما این پروانه صادر نمی شود. بارها اعلام کرده ایم پروانه فعالیت را صادر کنند تا با اخذ درآمد از حامی مالی بدهی ها را پرداخت کنیم اما گوش شنوایی وجود ندارد. باور کنید اگر ناظر یکی از بازی های نفت تهران درخواست پروانه فعالیت باشگاه را داشته باشد عاجز می مانیم. امضا یک مدیر می تواند باشگاه را زمین گیر یا سربلند کند اما اکنون باشگاه نفت در نقطه منفی گیر افتاده است.

او درباره اینکه به نظر می رسد مشکلات شخصی اش با گل محمدی چنین مشکلاتی را برای تیم نفت تهران به وجود آورده است، گفت: شاید شوخی من با بینش سیاسی گل محمدی در یکی از نشست هایمان سبب شده است ذهن او نسبت به حمیدرضا جهانیان منحرف شود درحالیکه سیاست هیچ ارتباطی با ورزش ندارد. البته به من اطلاع داده اند گل محمدی در زمان حضورش در اداره کل ورزش و جوانان کرج هم مشکلات زیادی را برای سایپا به وجود آورده بود.

۳ بازیکن نفت به اتهام جاسوسی اخراج نشده اند

جهانیان درباره اخراج ۳ بازیکن تیم نفت تهران به اتهام جاسوسی گفت: هیچ جا نگفته ام آقایی، امین منوچهری و کامدار جاسوس هستند و اتهام جاسوسی را تکذیب می کنم. در زمان جابه جایی سرمربیان قبلی نفت برخی بازیکنان از تیم کنار رفتند اما من از حمید درخشان درخواست کردم از این نفرات استفاده کند. امین منوچهری تنها بازیکنی بود که با ما قرارداد بست. البته او اعلام کرد از باشگاه نفت پول نمی خواهد و تنها برای اینکه نامش بین بازیکنان لیگ برتری باشد باید با تیم نفت قرارداد ببندد. با این وجود یکی از دوستان منوچهری به نام مهاجری اصرار داشت که با او قرارداد ۵۰۰ میلیونی ببندیم. البته منوچهری هم از این درخواست مالی دوستش خنده اش گرفته بود. در نهایت با او قرارداد ۲۰۰ میلیونی به همراه آپشن امضا کردیم. این درحالیست که منوچهری از فهرست مربیان قبلی نفت خط خورده بود.

منوچهری و مهاجری جو نفت را به هم ریختند

او ادامه داد: پس از مدتی مهاجری را به دلایل مختلف از تیم نفت کنار گذاشتیم و او هم در نقطه مقابل باشگاه قرار گرفت و جوسازی کرد. ارتباط منوچهری و مهاجری سبب شد برخی از بازیکنان نفت با آن ها به رستوران بروند و اطلاعات باشگاه را به بیرون درز دهند. این مسائل تا برهم خوردن توافق باشگاه با یکی از حامیان مالی هم پیش رفت. از این اقدام منوچهری، مهاجری و برخی بازیکنان نفت کل اعضای باشگاه ضرر کردند. با توجه به عملکرد ضعیف منوچهری در بازی های اخیر نفت کادرفنی عذر این بازیکن را خواست و حال باید ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم. با این حال هیچ وقت به یک بچه مسلمان چنین اتهامی نمی زنم.

قرارداد کریمی را فسخ نکردم

جهانیان درمورد دلیل اصلی اختلافش با علی کریمی گفت: قرارداد علی کریمی را فسخ نکردیم و بازهم می گویم او و دستیارانش تمرینات را ترک کردند. هرچند کریمی به عنوان سرمربی با نفت قرارداد بست اما کارت مربیگری برای او صادر شد. در نهایت با ثبت نام حمید درخشان که مجوز سرمربیگری داشت توانستیم فهرستمان را به AFC ارسال کنیم. نمی دانم کریمی چه اختلافی با درخشان داشت که حاضر نشد در تمرینات نفت شرکت کند. جالب اینجاست کمیته تعیین وضعیت تنها براساس شکایت کریمی و بدون اینکه مستندات باشگاه نفت را دریافت کند علیه ما حکم داده است. نمی دانم چرا به ما ابلاغ نکردند تا در نشست بررسی شکایت علی کریمی حاضر شویم.

حکم کریمی ۲ ایراد اساسی دارد

او ادامه داد: ۲ ایراد در حکمی که به سود کریمی صادر شده است وجود دارد. ایراد اول اینست که اعلام شده قرارداد کریمی به صورت غیرموجه فسخ شده است که چنین‌ امری صحت ندارد. ایراد دوم اینست که در حکم مذکور اشاره نشده است که کریمی بخشی از مطالباتش را دریافت کرده است.

مصاحبه کریمی حال مرا گرفت

مالک باشگاه نفت درباره دلخوری علی کریمی و بازیکنان این تیم از منتشر شدن پیام های شخصی اش با سرمربی اسبق نفت گفت: تازه به فوتبال آمده ایم و طبیعی است بازیکنان آن‌ اندازه ای که به علی کریمی نزدیک هستند به من نزدیک‌ نباشند. با وجود شکست ۳ بر یک نفت تهران مقابل پیکان از عملکرد بازیکنانم رضایت کامل داشتم و پس از پایان دیدار از زحمات بازیکنان، علی کریمی و دستیارانش تشکر کردم. از بازیکنانم خواستم به هر شکلی تابع سرمربی نفت باشند و اجازه ندادم‌ روحیه آن‌ها به هم بریزد. ناراحتی ام را هم در دل خودم‌ نگه داشتم. با این وجود ۲ روز پس از بازی با پیکان علی کریمی مصاحبه ای انجام داد و حالمان را گرفت. برای اینکه به من ثابت شود کریمی چنین مصاحبه ای انجام داده است آن را برایش فرستادم که در کمال تعجب دیدم کریمی جواب داد"به فکر مربی باشید. من تا پایان بازی با سپاهان هستم" از این پیامک چه برداشتی می کنید؟ در این وضعیت به زور نمی توانستیم از کریمی انتظار محبت داشته باشیم و به او محبت کنیم.

نظر کریمی پس از بازی نفت و سپاهان تغییر کرد اما آن را به ما اطلاع نداد

او ادامه داد: با این پیامک انتظار داشتیم کریمی پس از پایان‌ بازی با سپاهان‌ از نفت تهران خداحافظی کند اما با برتری مقابل سپاهان نظر او تغییر کرد و این موضوع را به من‌اطلاع نداد. به همین دلیل از حمید درخشان درخواست کردم به نفت تهران‌ بازگردد و با هم به توافق رسیدیم. البته مبلغ قرارداد قبلی درخشان را به نصف رساندیم. اگر کریمی هم قبول می کرد در کنار درخشان کار کند از هرلحاظ به سود باشگاه نفت بود.

تمام مربیان اعتقاد دارند از همکارشان برتر هستند

جهانیان درمورد جدایی پژواک کرم پور، یکی از مربیان تحصیلکرده ایرانی در خارج از کشور که قرار بود در کادرفنی حمید درخشان فعالیت کند، بیان کرد: او اکنون در آلمان حضور دارد و غیرمستقیم به تیم نفت کمک می کند. البته اختلاف بین مربیان طبیعی است و اگر ۵۰ مربی را هم دور یک میز جمع کنید یک نفر از آن ها همدیگر را قبول ندارد. با این وجود جدول رقابت ها میزان کارایی مربیان را مشخص می کند.با ۵ مربی مطرح برای هدایت نفت صحبت کردم و‌ تمام آن ها اعتقاد داشتند برتر از دیگری هستند.

جهانیان درباره زمان قرارداد باشگاه نفت با آتیلا حجازی بیان‌کرد: این قرارداد تا پایان فصل اعتبار دارد و به زودی ثبت می شود. حجازی با قدرت در تمرینات نفت شرکت می کند. صبر ما برای حل مشکلات زیاد است.

اصراری به تیمداری ندارم

جهانیان درباره اصرارش بر تیمداری با وجود مشکلات متعدد باشگاه نفت گفت: هیچ اصراری به تیمداری ندارم‌ اما اگر قرار باشد با این مشکلات عقب نشینی کنم نبایست کار اقتصادی هم‌انجام‌دهم. نبایست از همکاری نکردن گلمحمدی دلسرد شویم.

سازمان لیگ باید فسخ قرارداد بازیکنان را به ما اطلاع دهد

او درمورد احتمال فسخ قرارداد برخی از بازیکنان نفت مانند مجتبی حقدوست گفت: هیچ کدام‌از بازیکنان نفت زیر ۲۰درصد نگرفته‌اند اما بسته شدن نقل و‌ انقالات باشگاه نفت جای بحث دارد. کجای دنیا سراغ دارید بازیکن لیگ‌برتری بدون کسب استعلام از باشگاه بتواند در کمتر از یک ساعت قراردادش را فسخ کند. به نظر شما فسخ قرارداد حقدوست قانونی است؟ در شروط ضمن عقد عوامل فسخ قرارداد ذکر شده است اما نبایست سازمان‌ لیگ به ما اطلاع دهد بازیکن برای فسخ قراردادش اقدام‌ کرده است؟

هیچ وقت در کار مربیان نفت دخالت نکردم

مالک‌باشگاه نفت تهران درمورد شایعه دخالتش در کار آتیلا حجازی‌در زمان دیدار نفت و سپیدرود اظهار کرد: در کار حجازی هم‌‌ مانند کریمی و درخشان دخالت نمی کنم چراکه کار فنی تخصصی است. هیچ موردی پیش نیامد. در روز بازی سپیدرود حجازی و دستیارانش نمی توانستند روی نیمکت بنشینند و به همین‌ دلیل در فضای بازی که پشت‌نیمکت ما قرار داشت ایستادند. من هم از جایگاه ویژه بیرون امدم و کنار حجازی ایستادم. آیا این‌امر به معنی دخالت در کار کادرفنی است؟ شاید به دلیل اینکه حجازی رو به من‌داور اعتراض می کرد دوستان رسانه ای تصور کرده اند او با من جر و بحث می کند. هسچ مشکلی با حجازی ندارم.

جهانیان گفت: حجازی تنها سرمربی است که به ما تضمین داده است در صورت‌ ناکامی در نفت تهران بخشی از قراردادش را دریافت‌ نمی کند. همین‌امر برای من‌کافی است تا به حجازی اعتماد کنم. به دلیل شهامت و جسارت حجازی به او فرصت دادت تا سرمربیگری اش را در نفت تهران شروع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار